Hoe breng ik mijn employee journey map in kaart?

We zien momenteel nog veel bedrijven met veel open vacatures, een probleem dat nu nog steeds een hot-topic is en waarschijnlijk voorlopig nog een probleem gaat blijven. Bedrijven gaan daarom steeds strategischer aan de slag om de juiste kandidaten voor de juiste functies en belangrijker nog, hoe hou je ze binnen?

De employee Journey map

De Employee Journey Map is een hulpmiddel wat wordt gebruikt om de ervaringen van werknemers binnen een organisatie in kaart te brengen gedurende hun hele loopbaan, vanaf het moment dat ze solliciteren tot het moment dat ze de organisatie verlaten.

Met de Employee journey map breng je het gehele proces en de verschillende fasen van een medewerker in kaart om bij elke fase de unieke uitdagingen, kansen en touchpoints in kaart te brengen. De map kan helpt je bij het identificeren van problemen en verbeterpunten in het proces van werving en selectie, onboarding, ontwikkeling, betrokkenheid, prestatiebeoordeling en vertrek.

We merken dat een onafhankelijk persoon de eerlijkste antwoorden boven tafel haalt en dat een goede manier van doorvragen de nauwkeurigste verbeterpunten tevoorschijn haalt.

Hoe onderzoek je de Employee Journey?

De Employee Journey Map kan op verschillende manieren worden ingevuld. Je begint altijd door samen met de HR-manager te bepalen hoe het proces eruit ziet. Welke unieke stappen zijn er te onderscheiden tussen werving en selectie en uiteindelijke aankondiging van ontslag? Door deze in kaart te brengen, kan onderzoek op maat gemaakt worden.

Door middel van interviews met werknemers, focusgroepen, enquêtes en analyses van HR-gegevens wordt het hele proces kwalitatief ingevuld, waarbij we merken dat een onafhankelijk persoon de eerlijkste antwoorden boven tafel haalt en dat een goede manier van doorvragen de nauwkeurigste verbeterpunten tevoorschijn haalt.

Het uiteindelijke doel is om de werknemerservaring te verbeteren en de organisatie te helpen bij het behalen van haar doelen. Door de verschillende fasen van de werknemersreis te analyseren en te begrijpen, kunnen organisaties hun processen en beleid aanpassen om de ervaringen van werknemers te verbeteren, hun betrokkenheid te vergroten en hun talent te behouden.

Benieuwd hoe we kunnen helpen bij het Employee Journey onderzoek?

Onderzoeksbureau Markteffect is expert op het gebied van kwalitatief onderzoek en heeft veel ervaring in de samenwerking met HR-afdelingen van bedrijven. Zo stellen we samen een onderzoek op, op maat. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact op, we denken graag mee!

 Stel uw vraag

 

 

 

 

 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Sportsponsoring en ethiek: Het gaat écht samen

Digitalisering helpt bij terugdringen personeelstekort

<p>Tim <span>Knaapen</span></p>

Tim Knaapen

Client Consultant