PR Onderzoek: Typisch Tom & Markteffect

Markteffect werkt al enkele jaren samen met Typisch Tom om ervoor te zorgen dat onderzoeken met PR-waarde worden opgepakt door de landelijke media, regionale media en/of vakmedia. Het realiseren van aandacht in de media is een expertise, waarbij we de samenwerking gevonden hebben. 

Om een succesvol PR-onderzoek uit te voeren, waarbij PR-/mediawaarde wordt behaald, wordt gewerkt met een focus op de onderstaande pijlers: 

  • Een startgesprek waarbij het einddoel van het onderzoek en de beoogde PR-activiteiten en -doelen worden bepaald;
  • Het opstellen van een plan waarin wordt beschreven hoe het onderzoek zal worden uitgevoerd en via welke media we beogen media aandacht te realiseren;
  • Het opzetten van het onderzoek, bijvoorbeeld in de vorm van een vragenlijst door de opdrachtgever, Typisch Tom en Markteffect;
  • Het uitvoeren van het onderzoek en bepalen van de invalshoek voor het genereren van PR, waarna geselecteerde en relevante media reeds kort kunnen worden geïnformeerd en gepolst;
  • Het analyseren en rapporteren van de resultaten en terugkoppeling aan de opdrachtgever;
  • Bepalen van de strekking en het exacte artikel, whitepaper, rapportage en overige deliverables;
  • Benaderen van de media, al dan niet op basis van landelijke exclusiviteit;
  • Verspreiding van artikelen en opvolgen van alle vervolgkansen in de media;
  • Evaluatie van het project met de opdrachtgever en bepalen van mogelijke vervolgactiviteiten of opvolgend project.

Cijfers zijn nieuws, dat is wat ik gedurende mijn carrière in de PR en woordvoering wel heb geleerd. Daarbij staan onze maatschappij en de media bol van de aannames die niet of nauwelijks met cijfermateriaal zijn onderbouwd. Gedegen onderzoek door Marteffect kan verhelderende inzichten verschaffen of een nieuwe ontwikkeling identificeren. Door deze op het juiste moment, via het juiste kanaal en met deskundige duiding te publiceren creëert een opdrachtgever voor zichzelf een podium van formaat. Meer dan eens hebben we met een Markteffect-onderzoek in de hand het gesprek van de dag kunnen bepalen. Landelijk, maar bijvoorbeeld ook branche specifiek in de vakpers.”  Tom Huyskens - Typisch Tom

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden of met Typisch Tom via 0622579229 of per e-mail typischtom@outlook.com. We denken graag met u mee!

Enkele voorbeelden van eerdere projecten zijn:
https://nos.nl/artikel/2271592-verkeerde-of-helemaal-geen-sneeuwkettingen-wintersporters-slecht-voorbereid
Verkeerde of helemaal geen sneeuwkettingen: wintersporters slecht voorbereid (nos.nl)
'96 procent van automobilisten vervangt ruitenwissers te laat' Onderweg | NU.nl
Verkoop tweedehands auto's nauwelijks geraakt door de coronacrisis | Auto | AD.nl 
Ouders eisen voorlichting | Binnenland | Telegraaf.nl
Goede voornemens: jongere wil minderen met social media | MarketingTribune B2B

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Naamsbekendheid-, imago- & klanttevredenheidonderzoek: Ster publieke omroep