Staat het onderzoek wat je uit wil voeren er niet tussen? Neem een kijkje tussen de verschillende categorieën of neem contact met ons op. We denken graag met je mee!
Onderzoek jouw merk met Markteffect
Door strategie en onderzoek te combineren, bieden wij organisaties de inzichten die nodig zijn om merkvoorkeur te stimuleren en duurzame groei te realiseren binnen een concurrerend speelveld. Daarnaast biedt ons onderzoek inzicht in concrete verbeterpunten voor bereik, herkenning merk en boodschap, en ad likeability. Op basis hiervan kunnen campagnes geoptimaliseerd worden en organisatiedoelstellingen gerealiseerd.
Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat. Lees hier meer over onze werkwijze.
Onze aanpak voor brand onderzoek:
- Gerichte doelgroep: Gericht op de non-rejectors binnen de productcategorie, om maximaal potentieel voor merkontwikkeling te identificeren.
- Kennis, houding en gedrag: Volledig afgestemd op de specifieke uitdagingen van de opdrachtgever, met een scherpe focus op wat de doelgroep weet, voelt en doet.
- Concurrentiecontext (benchmark): Altijd een holistisch beeld van de markt door marktleiders, vergelijkbare aanbieders en overige spelers zoals private labels en lokale aanbieders te betrekken.
- Imago mapping: Een evenwichtige mix van functionele en emotionele imagoaspecten, gewogen op basis van relevantie voor de potentiële afnemer.
- Actionable insights: Door een focus op category entry points, jobs to be done en mental availability, afhankelijk van de organisatiedoelstellingen.
Onze aanpak communication onderzoek:
- Effectiviteitsbepaling: We meten de campagne-effectiviteit aan de hand van bereik, herkenning van merk en boodschap, en ad likeablilty.
- Concurrentiecontext (benchmark): Effectiviteit wordt altijd beoordeeld binnen de context van de activiteiten van concurrenten, voor een realistisch en vergelijkend inzicht.
- Focus op campagnedoelen: Onze analyses leggen de nadruk op de specifieke doelen van de organisatie, om maximale relevantie te garanderen.
- Meetmomenten: We tonen campagne-effecten aan door minimaal twee meetmomenten te hanteren: een nulmeting vóór aanvang en een effectmeting tijdens of na de campagne.
- Relevantie en context: Campagnematerialen worden altijd getoond in het juiste umfeld, om realistische evaluatie te waarborgen.