Satisfaction & experience

Om tevredenheid en ervaring op een relevante manier te kunnen onderzoeken, onderscheiden we het verschil tussen functionele en emotionele relaties tussen de klant of medewerker en de organisatie. Onze onderzoeken tonen niet alleen aan hoe tevreden klanten of medewerkers zijn, maar leggen ook de onderliggende drijfveren bloot. Dit maakt onze inzichten toepasbaar voor zowel loyaliteitsprogramma’s als interne verbetertrajecten.

Door inzicht te geven in verbeterpunten binnen de klant- en medewerkersbeleving, ondersteunen we opdrachtgevers bij het verhogen van loyaliteit en betrokkenheid. Onze resultaten zijn gericht op concrete actiepunten, zoals aanpassingen in dienstverlening of werkprocessen, die direct bijdragen aan een betere relatie met klanten en medewerkers.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Belevingsonderzoek

Middels een belevingsonderzoek helpen onze specialisten helpen je graag om inzicht te krijgen in deze beleving door de in- en extrinsieke belevingsfactoren van jouw doelg…

Meer info

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens de klanten boven water. Hoe denken jouw klanten eigenlijk over jouw merk of org…

Meer info

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpt om inzichtelijk te maken waar de sterke en zwakke punten en kansen en bedreigingen liggen vanuit het perspectief van jouw mede…

Meer info

MTO basis op orde

Op zoek naar een snelle, gestandaardiseerde graadmeter voor de tevredenheid van de medewerkers? Luisteren naar medewerkers en het blijven verbeteren van de werkomstandigh…

Meer info

NPS-onderzoek

De Net Promotor Score (NPS) is een krachtige en veelgebruikte methode om klanttevredenheid te meten. De kern van het onderzoek draait om een simpele vraag: ‘Hoe waa…

Meer info

Usage & attitude

Een usage & attitude onderzoek biedt inzichten in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Wat verd…

Meer info

UX-onderzoek

Het UX-onderzoek (User Experience onderzoek) is de oplossing wanneer je wil weten of jouw website op de meest efficiënte manier wordt gebruikt. In een tijd waarin be…

Meer info

Staat het onderzoek wat je uit wil voeren er niet tussen? Neem een kijkje tussen de verschillende categorieën of neem contact met ons op. We denken graag met je mee!

Onderzoek de tevredenheid en ervaring met Markteffect

Onze methode biedt diepgaande inzichten die organisaties helpen om gerichte verbeteringen door te voeren en duurzame klant- en werknemersrelaties op te bouwen.

Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat. Lees hier  meer over onze werkwijze.

Onze visie op Satisfaction & experience onderzoeken

  • Onderscheid in klantrelaties: Onderzoek dat rekening houdt met het onderscheid tussen emotionele en functionele klantrelaties.
  • Tevredenheid en ervaring: Gericht op tevredenheid rondom gebruik en klantervaring, waarbij de Net Promoter Score (NPS) als ondersteunende metric wordt ingezet.
  • Onderscheid in focus: We maken een duidelijk onderscheid tussen de perceptie van het product of de dienst en die van de aanbieder. Daarnaast zit er natuurlijk ook verschil in focus wanneer het om B2B- of B2C-klanten gaat en hun bijbehorende klantreizen en touchpoints.
  • Actuele en onafhankelijke inzichten: Ons onderzoek is gebaseerd op relevante en actuele klantervaringen en garandeert objectieve inzichten zonder beïnvloeding van externe factoren, voor een scherp en betrouwbaar beeld.
  • Optimale respons: Dankzij onze jarenlange ervaring en uitgebreide in-house mogelijkheden voor dataverzameling realiseren we een hoge respons en representatieve steekproeven.
  • Actionable insights: We identificeren concrete verbeterpunten en weten aan welke knoppen te draaien voor optimale impact.

Onze aanpak medewerkerstevredenheid:

  • Tevredenheid en ervaring: Gericht op tevredenheid rondom werkervaring en betrokkenheid, waarbij de Employee Net Promoter Score (eNPS) als ondersteunende metric wordt ingezet.
  • Gepersonaliseerde aanpak: We stemmen het onderzoek af op de werknemer, op basis van onder andere type aanstelling, type functie, werk- en denkniveau en werkomgeving
  • Onafhankelijk en ongestuurd: Onze aanpak garandeert objectieve inzichten aan de hand van een veilige en anonieme dataverzameling.
  • Optimale respons: Dankzij onze jarenlange ervaring en uitgebreide in-house mogelijkheden voor dataverzameling realiseren we een hoge respons en representatieve steekproeven.
  • Actionable insights: We identificeren concrete verbeterpunten en weten aan welke knoppen te draaien voor optimale impact op medewerkerstevredenheid.

Vrijblijvende vraag stellen?

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vooral contact op. Wij helpen en adviseren je graag met het juiste type onderzoek!

Joris <span>van Leenders</span>

Joris van Leenders

Client Consultant