Target group & behavior

Door de doelgroep van de opdrachtgever, de verschillende persona’s en hun journey, te visualiseren, kunnen we blootleggen wat doelgroepen motiveert, welke barrières zij ervaren en welk bewust en onbewust gedrag hen typeert. Dit type onderzoek helpt bedrijven te begrijpen hoe de communicatie en het aanbod relevanter gemaakt kunnen worden voor de doelgroep of zelfs voor specifieke segmenten. Hierdoor kan er effectiever ingespeeld worden op gedragsveranderingen.

Onze actionable insights maken het mogelijk om doelgroepsegmenten beter te begrijpen en doelgerichter te bedienen. Dit resulteert bijvoorbeeld in betere campagnes, een scherpere positionering en een aanbod dat perfect aansluit op de behoeften en motivaties van de doelgroep.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Behoefteonderzoek

Is er interesse in jouw (nieuwe) product of dienst? Behoefteonderzoek is waardevol voor het toetsen van een nieuw product of een nieuwe dienst die je in de markt wi…

Meer info

Burgerpeiling onderzoek

Een burgerpeiling kan gaan over brede thema's zoals de wensen en behoeften van burgers, maar ook over specifieke onderwerpen, zoals de komst van windmolens, duurzaamheids…

Meer info

Customer journey

Hoe ziet de (huidige) klantreis eruit? In een onderzoek naar de customer journey brengen we de reis in kaart die een prospect of consument aflegt om klant te worden of e…

Meer info

Customer Value Proposition

Een Customer Value Proposition (CVP) is de unieke waardepropositie die een organisatie aan klanten belooft. Het laat zien hoe een product of dienst inspeelt op specifieke…

Meer info

Doelgroeponderzoek

Wie is jouw doelgroep en wat zijn de drijfveren? Een doelgroeponderzoek is onmisbaar wanneer je een nieuwe dienst of een nieuw product op de markt wil gaan zetten. Op we…

Meer info

Imago-onderzoek

Weten hoe jouw doelgroep écht over je denkt? Een goed imago komt te voet en gaat te paard. Een veel gehoord spreekwoord dat maar al te duidelijk aangeeft dat een…

Meer info

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens de klanten boven water. Hoe denken jouw klanten eigenlijk over jouw merk of org…

Meer info

Naamsbekendheidonderzoek

Inzicht in de bekendheid onder jouw doelgroep? De mate van naamsbekendheid is voor veel organisaties één van de belangrijkste marketing doelstell…

Meer info

Prijsonderzoek

Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijzen van specifieke producten of diensten met elkaar vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale…

Meer info

Usage & attitude

Een usage & attitude onderzoek biedt inzichten in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Wat verd…

Meer info

UX-onderzoek

Het UX-onderzoek (User Experience onderzoek) is de oplossing wanneer je wil weten of jouw website op de meest efficiënte manier wordt gebruikt. In een tijd waarin be…

Meer info

Staat het onderzoek wat je uit wil voeren er niet tussen? Neem een kijkje tussen de verschillende categorieën of neem contact met ons op. We denken graag met je mee!

Onderzoek jouw doelgroep en hun gedrag met Markteffect

Met een strategische aanpak bieden wij inzichten die organisaties helpen hun doelgroep beter te begrijpen en hier effectiever op in te spelen. Dit leidt tot geoptimaliseerde campagnes, een verbeterde klantbeleving en een grotere impact op de organisatiedoelstellingen.

Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat. Lees hier meer over onze werkwijze.

Onze visie op Target group & behavior onderzoeken:

  • Doelgroepsegmentatie: We onderzoeken de non-rejectors binnen de productcategorie en brengen doelgroep en persona’s gedetailleerd in kaart.
  • Onderzoek op maat: Onze aanpak is flexibel en afgestemd op de specifieke context van jouw organisatie en de productcategorie.
  • Customer en user journey mapping: We visualiseren journeys om belangrijke contactmomenten, motivaties en barrières te identificeren.
  • Actionable insights: We bieden concrete aanbevelingen, zoals het identificeren van potentiële category entry points, verfijning van doelgroepsegmenten, optimalisatie van campagne-inzet, verbetering van customer experience en innovatie in product en aanbod.

Vrijblijvende vraag stellen?

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vooral contact op. Wij helpen en adviseren je graag met het juiste type onderzoek!

Stefan <span>Klomp</span>

Stefan Klomp

Client Consultant