Expert in marktonderzoek in consumer durables

Of je nu een nieuwe telefoon, televisie of auto koopt, je gaat als consument bij deze duurzame gebruiksgoederen niet over één nacht ijs. Je zoekt op verschillende plekken informatie bij elkaar. Waar vroeger de verkoper de belangrijkste bron van informatie was, is dat vandaag de dag al lang niet meer zo. Consumenten zoeken zelf de voor hen relevante informatie bij elkaar.

Welke informatie zoeken mensen in de verschillende fasen van hun zoektocht? Welke bronnen raadplegen ze op welk moment? En hoe kiezen ze uiteindelijk een product? Marktonderzoek geeft inzicht in waar en wanneer je op een relevante manier met jouw prospects in contact kunt komen. Want om je te kunnen onderscheiden van andere merken, is het essentieel om als organisatie je doelgroep te begrijpen.

Wij hebben een brede expertise opgebouwd in de consumer durables branche en voeren al jaren de meest uiteenlopende onderzoeken uit. Van grote brand trackers met duizenden respondenten tot kleine flitsonderzoeken om ‘even de thermometer in de markt te stoppen’.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de consumer durables markt

Bij onderzoek voor of naar consumer durables merken is het van essentieel belang dat de onderzoeksdoelgroep (steekproef) een juiste afspiegeling is van jouw doelgroep. Het gaat namelijk om relevante inzichten onder de (potentiële) doelgroep(en) die voor jou van belang zijn. Wij zorgen ervoor dat de juiste doelgroepen en segmenten geselecteerd worden voor jouw onderzoek, zodat we kunnen spreken van betrouwbare en representatieve resultaten.

Doordat wij toegang hebben tot een uitgebreid consumentenpanel, kunnen wij op voorhand selecties maken en kunnen wij ook de meest complexe doelgroepen onderzoeken.
 
Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

doelgroep-1

We beschikken over eigen B2B- en B2C-panels

Een aantal consumer durables onderzoeken

Concepttest

Een groot deel van alle introducties is binnen 6 tot 12 maanden al weer verdwenen uit het schap. Om inzicht te krijgen in de potentie van productconcepten en daarmee de kans op succes te vergroten, is het van groot belang om jouw concept te laten testen. Meer weten over de concepttest?

Schaponderzoek

Het schaponderzoek is een onderzoek naar de beleving en opvallendheid van een product(categorie) in het schap. Met het onderzoek worden inzichten verkregen in de drivers en barriers tijdens de oriëntatie en/of aankoop van een product(categorie). Het inzichtelijk maken van het kiesgedrag van consumenten die voor het schap staan, helpt bij de bepaling van de schap strategie voor jouw product. Meer informatie over het schaponderzoek?

Prijsonderzoek

Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijs van specifieke producten of diensten vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale prijs in de markt te zetten. Inzicht in de prijsgevoeligheid van het product kan helpen om de juiste prijsstrategie te bepalen. Wij bieden je inzichten doormiddel van het prijsonderzoek. Meer informatie over het prijsonderzoek?

Behoefteonderzoek

Welke behoeften en verwachtingen hebben jouw klanten of doelgroep? Behoefteonderzoek helpt je te ontdekken waar jouw doelgroep écht naar op zoek is, zodat je jouw product of dienst daar optimaal op kunt afstemmen. Dit onderzoek biedt inzicht in kansen om beter in te spelen op de wensen van jouw doelgroep. Meer informatie over het behoefteonderzoek?

Customer journey onderzoek

Een customer journey onderzoek is onmisbaar wanneer je jouw (potentiële) doelgroep goed wilt begrijpen. Hoe ziet de klantreis eruit? Welke touchpoints doorloopt men van oriëntatie tot aankoop, en wordt men voldoende bij de hand genomen? Meer informatie over het Customer Journey onderzoek?

Usage & attitude onderzoek

Usage & attitude (U&A) is een onderzoek naar de algemene beoordeling en gebruik van een specifiek(e) product(categorie). Het doel van U&A onderzoek is het verkrijgen van inzicht in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een deze product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Meer weten over het usage & attitude onderzoek?

Verpakkingsonderzoek

Verpakkingsonderzoek richt zich op het beoordelen van de aantrekkelijkheid, functionaliteit en effectiviteit van productverpakkingen. Het onderzoek geeft inzicht in hoe consumenten de verpakking ervaren, welke elementen hen aantrekken en welke verbeteringen mogelijk zijn. Meer informatie over het verpakkingsonderzoek?

In-home use test

Een in-home use test biedt bedrijven de mogelijkheid om hun producten in de daadwerkelijke thuissituatie van de consument te testen. Hierbij worden consumenten gevraagd om een product gedurende een bepaalde periode thuis te gebruiken, zodat hun ervaringen en meningen in een realistische omgeving worden verzameld. Meer informatie over de in-home use test?

Sander <span>Bosman</span>

Sander Bosman

Client Consultant

Consumer durables: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.