Een aantal consumer durables onderzoeken
Concepttest
Een groot deel van alle introducties is binnen 6 tot 12 maanden al weer verdwenen uit het schap. Om inzicht te krijgen in de potentie van productconcepten en daarmee de kans op succes te vergroten, is het van groot belang om jouw concept te laten testen. Meer weten over de concepttest?
Schaponderzoek
Het schaponderzoek is een onderzoek naar de beleving en opvallendheid van een product(categorie) in het schap. Met het onderzoek worden inzichten verkregen in de drivers en barriers tijdens de oriëntatie en/of aankoop van een product(categorie). Het inzichtelijk maken van het kiesgedrag van consumenten die voor het schap staan, helpt bij de bepaling van de schap strategie voor jouw product. Meer informatie over het schaponderzoek?
Prijsonderzoek
Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijs van specifieke producten of diensten vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale prijs in de markt te zetten. Inzicht in de prijsgevoeligheid van het product kan helpen om de juiste prijsstrategie te bepalen. Wij bieden je inzichten doormiddel van het prijsonderzoek. Meer informatie over het prijsonderzoek?
Behoefteonderzoek
Welke behoeften en verwachtingen hebben jouw klanten of doelgroep? Behoefteonderzoek helpt je te ontdekken waar jouw doelgroep écht naar op zoek is, zodat je jouw product of dienst daar optimaal op kunt afstemmen. Dit onderzoek biedt inzicht in kansen om beter in te spelen op de wensen van jouw doelgroep. Meer informatie over het behoefteonderzoek?
Customer journey onderzoek
Een customer journey onderzoek is onmisbaar wanneer je jouw (potentiële) doelgroep goed wilt begrijpen. Hoe ziet de klantreis eruit? Welke touchpoints doorloopt men van oriëntatie tot aankoop, en wordt men voldoende bij de hand genomen? Meer informatie over het Customer Journey onderzoek?
Usage & attitude onderzoek
Usage & attitude (U&A) is een onderzoek naar de algemene beoordeling en gebruik van een specifiek(e) product(categorie). Het doel van U&A onderzoek is het verkrijgen van inzicht in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een deze product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Meer weten over het usage & attitude onderzoek?
Verpakkingsonderzoek
Verpakkingsonderzoek richt zich op het beoordelen van de aantrekkelijkheid, functionaliteit en effectiviteit van productverpakkingen. Het onderzoek geeft inzicht in hoe consumenten de verpakking ervaren, welke elementen hen aantrekken en welke verbeteringen mogelijk zijn. Meer informatie over het verpakkingsonderzoek?
In-home use test
Een in-home use test biedt bedrijven de mogelijkheid om hun producten in de daadwerkelijke thuissituatie van de consument te testen. Hierbij worden consumenten gevraagd om een product gedurende een bepaalde periode thuis te gebruiken, zodat hun ervaringen en meningen in een realistische omgeving worden verzameld. Meer informatie over de in-home use test?