AI in marktonderzoek

In de snel veranderende wereld van marktonderzoek is het essentieel om om ons heen te kijken, te begrijpen waar de markt heengaat en te kijken hoe we hier op in kunnen spelen om toekomstbestendig te blijven. AI speelt hierbij een cruciale rol en is inmiddels geïntegreerd in meerdere facetten van ons werk. In de onderstaande artikelen lees je meer over hoe wij AI integreren op de gebieden van dataverzameling, data-analyse en rapportage & visualisatie.

Onze visie op AI & Market Insights

Danny Meulenbroeks, Manager Innovatie, kijkt graag kritisch naar het werk dat we voor onze opdrachtgevers verrichten. Vanuit zijn positie zorgt hij voor de juiste kwaliteitsnormen.

In een snel veranderende wereld biedt de opkomst van AI een breed spectrum aan nieuwe mogelijkheden. Binnen alle stappen die wij zetten bij het uitvoeren van marktonderzoek kan het 1. in meer of mindere mate ons of onze opdrachtgever ontlasten, 2. méér inzichten uit bestaande analyse halen of 3. mogelijkheden bieden die voorheen als onmogelijk werden ingeschat (en mogelijk zelfs ook waren). Hij vertelt je in de onderstaande blog graag meer over onze visie op AI.

 Lees de blog van onze Manager Innovatie


Ons eigen Team Tech

Ons eigen Team Tech richt zich dagelijks op innovatie om onze processen te optimaliseren en de kwaliteit van onze diensten te verbeteren. Daarbij staat AI ook hoog op onze prioriteitenlijst, waarmee we de efficiëntie verhogen en diepgaandere inzichten leveren aan onze opdrachtgevers.

We geloven in maatwerk. Daarom ontwikkelen we AI-oplossingen die volledig aansluiten op jouw wensen en behoeften. Of het nu gaat om automatisering, data-analyse of innovatieve toepassingen, ons team denkt met je mee. Of je concrete vragen hebt of gewoon nieuwsgierig bent naar onze mogelijkheden: wij horen het graag!

‘Ik houd mij voornamelijk bezig met het ontwikkelen van onze eigen onderzoekstools en kijk daarvoor continu naar kansen op het gebied van data science en AI voor onze dienstverlening en interne processen. Zo ben ik betrokken bij veel van onze interne en externe projecten waarin AI een grote rol speelt.’ - Demian van Gils, Data Specialist bij Markteffect.

AI is voor ons een krachtig hulpmiddel, geen vervanging. De toegevoegde waarde zit ‘m in de combinatie van technologie én menselijke interpretatie, of te wel: human-in-the-loop. Alleen zo blijven we onze belofte waarmaken: inzichten die echt relevant zijn, met aandacht voor relatie en resultaat.

The Relevance Group

Markteffect is onderdeel van The Relevance Group. The Relevance Group bestaat uit meerdere internationale bureaus met elk eigen specialisaties op het gebied van marktonderzoek, data science, marketing technology en AI. In samenwerking met The Relevance Group blijven we onze kennis en expertise op het gebied van AI verder ontwikkelen, zodat we altijd kunnen inspelen op de nieuwste trends en daarmee de markt voor kunnen blijven.

 Lees meer over The Relevance Group

<p>Bas <span>de Vries</span></p>

Bas de Vries

Commercieel Manager