Hoe maakt Markteffect een conceptonderzoek uniek?
Wij hebben toegang tot een consumentenpanel van ruim 220.000 respondenten. Hierdoor zijn er uitgebreide selecties mogelijk en kunnen wij ervoor zorgen dat wij jouw specifieke doelgroep kunnen benaderen.
Voorafgaand een conceptonderzoek denken wij graag met je mee over de beste opzet van het onderzoek. Vragen die daarbij onder andere de revue passeren zijn ‘op welke onderzoeksvragen antwoorden dienen te komen’, ‘hoe de doelgroep afbakening eruit dient te komen zien’ en ‘wanneer een onderzoek in de ogen van de opdrachtgever geslaagd is’.
Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Wat levert een conceptonderzoek op?
Een conceptonderzoek geeft inzicht in de cruciale productwaarden en kenmerken die een bepalende rol spelen bij de keuze van consumenten om wel of niet voor jouw product of dienst te kiezen. Het helpt om te achterhalen in hoeverre jouw concept aansluit op de wensen, behoeften en verwachtingen van de doelgroep.
Daarnaast biedt een conceptonderzoek waardevolle informatie over sterke punten van het concept en mogelijke verbeterpunten. Het helpt om eventuele obstakels of drempels in de gebruikerservaring te identificeren, zodat je tijdig aanpassingen kunt doorvoeren. Dit leidt tot een beter afgestemd aanbod dat niet alleen aantrekkelijker is voor de doelgroep, maar ook de kans op succes in de markt vergroot.