DMG heeft Markteffect benaderd om doorlopend onderzoek uit te voeren naar enkele belangrijke KPI’s voor de verschillende formules: naamsbekendheid, imago, overwegingsintentie, voorkeur, inschakeling en reclameherinnering.
Door dit wekelijks voor alle formules en voor de concurrerende formules inzichtelijk te maken, krijgen de marketingspecialisten van DMG voortdurend up-to-date marktinformatie en kunnen zij waar nodig gerichte acties ondernemen. Zeker omdat de onderzoeksresultaten gekoppeld worden aan gegevens als de bruto mediabestedingen per formule en het aantal winkelbezoeken. Tevens kunnen trends en ontwikkelingen door de tijd heen in kaart worden gebracht. De onderzoeksresultaten zijn continu voor DMG inzichtelijk door middel van een toegankelijk online dashboard.
Doel
Breng wekelijks voor DMG en haar voornaamste concurrenten de belangrijkste KPI's in kaart
|
Methode
Online Kwantitatief onderzoek onder Nederlandse consumenten
|
Effect
Doorlopend een up-to-date overzicht voor de marketingprofessionals van DMG, zodat zij optimaal hun werkzaamheden kunnen vervullen
|
Online kwantitatief onderzoek
Wekelijks worden 220 Nederlanders van 18 jaar en ouder ondervraagd. Elk van hen vult vragen in omtrent twee van de drie pijlers (keukens, meubelen, sanitair). DMG heeft de mogelijkheid om per vier weken specifieke vragen aan de basisvragenlijst toe te voegen, zodat zij gericht kunnen inspelen op onderzoeksvragen die binnen de organisatie actueel zijn.
“Markteffect is een proactieve sparringpartner met een no-nonsense aanpak, wat uitstekend bij de cultuur van DMG aansluit. De diepgaande analyses en heldere rapportages die Markteffect maakt, zijn voor ons goede handvatten voor het nemen van de juiste marketing beslissing.”
Joost de Hoop, Marketing Data Analist bij DMG.