Een efficiënte peilstok in jouw organisatie via het MTO basis op orde onderzoek

In een arbeidsmarkt waar het nog steeds lastig kan zijn om medewerkers binnen boord te houden en de loyaliteit te vergroten, is het ook dit jaar weer essentieel om de hartslag van je team en organisatie te meten en te begrijpen. Voor veel organisaties is dit een jaarlijks terugkomend medewerkerstevredenheidsonderzoek, waarbij ieder jaar vergelijkbare vraagstukken uitgevraagd worden. Voor deze organisaties hebben wij de oplossing om dit zo efficiënt en kostenbesparend mogelijk in te zetten: het MTO basis op orde onderzoek.

In het MTO Basis op Orde onderzoek ligt de focus op efficiëntie en compactheid, waarbij we organisaties volledig ontzorgen in het onderzoeksproces. Dankzij onze gestandaardiseerde aanpak, ontwikkeld uit jarenlange ervaring met medewerkerstevredenheidsonderzoeken, kunnen organisaties snel en eenvoudig een cijfermatige meting van de tevredenheid en loyaliteit van hun medewerkers verkrijgen. Het luisteren naar medewerkers en het verbeteren van werkomstandigheden is essentieel, zeker in een tijd waarin het wisselen van werkgever makkelijk is. Medewerkerstevredenheid en loyaliteit zijn dan ook belangrijke KPI’s. Wij bieden inzicht en een onafhankelijk luisterend oor voor jouw medewerkers, en vergelijken de resultaten met een nationale benchmark voor een compleet beeld.

 

screen-website

Een snelle en efficiënte meting van de medewerkerstevredenheid en loyaliteit

standaard-onderzoek

Een gestandaardiseerde aanpak op basis van jarenlange ervaring in medewerkerstevredenheidsonderzoeken

betrouwbaar-onderzoek

Onafhankelijke en betrouwbare feedback van je medewerkers, inclusief een luisterend oor

benchmark-bedrijven

Vergelijking van je resultaten met een nationale benchmark voor een volledig inzicht

Hoe wordt het basis op orde onderzoek uitgevoerd?

Om de kosten en de doorlooptijd zo optimaal mogelijk te houden, maken we voor dit onderzoek gebruik van vooraf opgestelde vragenlijsten die we uitzetten onder jouw medewerkers. Doordat wij als externe partij de vragenlijsten uitzetten, kunnen we anonieme veiligheid voor de doelgroep waarborgen en zorgen we voor een zo hoog en transparant mogelijke respons. Omdat het onderzoek gestandaardiseerd is, kan je op een laagdrempelige manier en tegen een lage investering meten waar de positieve punten en waar benodigde verbeterpunten zitten.

De gestandaardiseerde onderzoeksmethode is online onderzoek. De onderzoeksresultaten kunnen op die manier ook direct in een online dashboard worden getoond. In overleg wordt bepaald welke aspecten je ondervraagt wilt hebben. Dit is namelijk afhankelijke van jouw doelstellingen voor het onderzoek.

Heb je interesse in een uitgebreider onderzoek of een volledig op maat gemaakt onderzoek? Dat kan! Bekijk onze pagina over het medewerkerstevredenheidsonderzoek hier.

Enkele veelvoorkomende onderwerpen bij een basis op orde onderzoek

medewerkers-communicatie

Hoe tevreden zijn uw medewerkers over u als werkgever?

medewerkers-betrokkenheid

Hoe betrokken zijn uw medewerkers bij uw organisatie?

medewerkers-loyaal

Hoe loyaal zijn uw medewerkers aan u als werkgever?

benchmark-bedrijven

Hoe scoort u als werkgever t.o.v. andere werkgevers in ons nationale benchmark?

Hoe maakt Markteffect dit onderzoek uniek?

Omdat we dit onderzoek gestandaardiseerd hebben, ruime ervaring hebben in het behalen van hoge responspercentages en als extern bureau de privacy van medewerkers kunnen waarborgen, kunnen we garanderen dat je de juiste resultaten krijgt in het gebruiksklare dashboard dat we leveren. Daarnaast denken we graag met je mee over de interpretatie van de cijfers.

Bovendien biedt Markteffect de beschikking over een uitgebreide benchmark, met daarin de gegevens van een omvangrijk Nederlands onderzoek over medewerkerstevredenheid. Zo kan je jouw scores benchmarken ten opzichte van vergelijkbare organisaties en jouw cijfers in perspectief plaatsen.

Wat levert het basis op orde onderzoek op?

Door dit onderzoek krijg je inzicht in je huidige positie als werkgever voor je medewerkers. Zo zie je waar je goed scoort en waar verbeterpunten liggen. Na afloop van het onderzoek lopen we samen met je door de resultaten heen. Daarna ontvang je een rapportage en een eigen dashboard met de gegevens, zodat je er zelf verder mee aan de slag kunt.

Door scherp en kritisch mee te denken bij het begin van een onderzoek, kunnen we garanderen dat we een rapport leveren met relevante inzichten. Onze teams hebben de intrinsieke motivatie om opdrachtgevers verder te helpen. Dat lukt alleen als iedereen begrijpt wat de data vertelt. Het resultaat van marktonderzoek moet namelijk het begin van verandering kunnen zijn. Dat lukt alleen als we handen en voeten geven aan alle beschikbare data en dit vertalen tot inzichten. Zo brengen we Relevantie, Relatie en Resultaat samen in wie we zijn!

Veelgestelde vragen

Wat is een basis op orde onderzoek?

Het basis op orde onderzoek is een geautomatiseerde variant van het medewerkerstevredenheidsnonderzoek (MTO). Op basis van onze ervaring met MTO's hebben we de belangrijkste elementen al voorbereid waardoor we een snellere doorlooptijd kunnen garanderen waardoor de kosten gedrukt worden endus laag blijven.

Wat is het verschil tussen een basis op orde onderzoek en een MTO?

Een traditioneel medewerkerstevredenheidsonderzoek start met een blanco opzet, waarin we een vragenlijst gaan opstellen die per opdrachtgever uniek is. Het proces kent een doorlooptijd van 6 tot 8 weken, waarin de opdrachtgever een projectteam samenstelt die intensief samenwerkt met het projectteam van Markteffect. Bij de MTO basis op orde nemen wij alle inspanningen bij jullie weg.

Wij hebben een selectie gemaakt o.b.v. onze expertise op dit onderzoek domein om de belangrijkste topics aan te kaarten. Op deze manier kan je in een doorlooptijd van slechts 4 weken je medewerkerstevredenheid in kaart brengen. Wij maken gebruik van een interactief, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk dashboard in PowerBI. Op deze manier kan je 24/7 aan de slag met de resultaten én kan je de ontwikkeling over de tijd eenvoudig monitoren.

Wat levert een basis op orde onderzoek op?

Door dit onderzoek krijg je inzicht in de huidige positie als werkgever voor jouw medewerkers. Zo krijg je inzichtelijk waar je goed of juist minder scoort als werkgever. Na afloop van het onderzoek, lopen we samen door de uitkomsten van het onderzoek heen. Vervolgens ontvangt je de rapportage en een eigen dashboard met de gegevens, zodat je hier zelf mee aan de slag kan.

Hoe kies ik een marktonderzoeksbureau?

Een marktonderzoeksbureau moet goed passen bij je vraag, maar ook bij je bedrijf. We hebben een checklist van de belangrijke variabelen waar jij op moet letten.

Klik hier om deze te downloaden

Wie is Markteffect?

Markteffect is een full-service marktonderzoeksbureau, gespecialiseerd in zeven verschillende onderzoeksgebieden. Ons onderzoeksteam bestaat uit 65 onderzoeksspecialisten. Daarnaast beschikken we over een eigen veldwerkteam, dat bestaat uit ruim 80 medewerkers met verschillende nationaliteiten.

Lees hier meer

Joris <span>van Leenders</span>

Joris van Leenders

Client Consultant