Strategisch onderzoek met een snelle doorlooptijd
In het basis op orde onderzoek staat efficiëntie en compactheid voorop, waarbij we organisaties ontzorgen op het gebied van onderzoek. Op basis van de vele medewerkerstevredenheidsonderzoeken die we als organisatie hebben uitgevoerd hebben we een gestandaardiseerde aanpak ontworpen zodat organisaties snel en eenvoudig over een cijfermatige meting van de tevredenheid en loyaliteit van de medewerkers kunnen beschikken.
Luisteren naar medewerkers en het blijven verbeteren van de werkomstandigheden is erg belangrijk. In een tijd waar switchen van werkgever makkelijk kan zijn, zijn termen als medewerker tevredenheid en loyaliteit belangrijke KPI’s voor een organisatie. Het inzichtelijk maken én het onafhankelijke luisterende oor zijn voor de medewerker zijn, is wat Markteffect voor u kan betekenen. Wij maken dit niet alleen inzichtelijk voor uw eigen organisatie, maar trekken ook het vergelijk op basis van een nationale benchmark.
Hoe wordt het basis op orde onderzoek uitgevoerd?
Om de kosten en de doorlooptijd zo optimaal mogelijk te houden, maken we voor dit onderzoek gebruik van vooraf opgestelde vragenlijsten die we uitzetten onder uw medewerkers. Omdat we als externe partij de vragenlijsten uitzetten, kunnen we de doelgroep anonieme veiligheid waarborgen en zorgen wij ervoor dat de response zo hoog als mogelijk en zo transparant als mogelijk is. Omdat het onderzoek gestandaardiseerd is, kunt u op een laagdrempelige manier en tegen een lage investering meten waar de positieve punten en waar benodigde verbeterpunten zitten.
De meest voorkomende onderzoeksmethode is online onderzoek. De onderzoeksresultaten kunnen op die manier ook direct in een online dashboard worden getoond. In overleg wordt bepaald welke aspecten u ondervraagt wilt hebben. Dit is namelijk afhankelijke van uw doelstellingen voor het onderzoek.