Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw merk of organisatie? Zoek dan niet verder. Wij zijn een strategisch marktonderzoeksbureau dat als one-stop-shop dient voor haar opdrachtgevers en gespecialiseerd is in meer dan zeven verschillende onderzoeksgebieden.

Staat het onderzoek wat je uit wil voeren er niet tussen? Neem dan dus gerust contact met ons op, we denken graag met je mee!

Brand tracker

Doorlopend inzicht in de belangrijkste marketing KPI's? In veel gevallen is het toereikend om op één specifiek moment een onderzoek uit te voeren, op basis …

Meer informatie

Behoefteonderzoek

Is er interesse in jouw (nieuwe) product of dienst? Behoefteonderzoek is waardevol voor het toetsen van een nieuw product of een nieuwe dienst die je in …

Meer informatie

Campagne effectmeting

Hoe effectief zijn jouw (marketing) campagnes? Als je te maken hebt met marketing- en communicatiebudgetten kan je je ongetwijfeld af en toe afvragen wat de …

Meer informatie

Campagne pre-test

Een campagne pre-test is van grote waarde om op voorhand te bepalen of de insteek van een campagne de juiste snaar zal raken bij jouw …

Meer informatie

Customer journey

Hoe ziet de (huidige) klantreis eruit? In een onderzoek naar de customer journey brengen we de reis in kaart die een prospect of consument aflegt …

Meer informatie

Doelgroeponderzoek

Wie is jouw doelgroep en wat zijn de drijfveren? Een doelgroeponderzoek is onmisbaar wanneer je een nieuwe dienst of een nieuw product op de markt …

Meer informatie

Employer Branding

Benieuwd naar hoe jouw merk er als werkgever voor staat? Is het merk en naam bekend binnen jouw doelgroep en is dit positieve of misschien …

Meer informatie

Haalbaarheidsonderzoek

Bezig met een nieuw product of dienst? Bezig met het aanvragen van financiering bij een bank? Bevestiging dat je op de juiste weg zit met …

Meer informatie

Imago-onderzoek

Weten hoe jouw doelgroep écht over je denkt? Een goed imago komt te voet en gaat te paard. Een veel gehoord spreekwoord dat maar al …

Meer informatie

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens de klanten boven water. Hoe denken jouw klanten eigenlijk over jouw merk of organisatie? Waar …

Meer informatie

Macrodoelmatigheidsonderzoek

Een macrodoelmatigheidsonderzoek is het juiste hulpmiddel wanneer je overweegt een nieuwe opleiding te ontwikkelen. Dit onderzoek helpt om inzicht te krijgen in de potentie van …

Meer informatie

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpt om inzichtelijk te maken waar de sterke en zwakke punten en kansen en bedreigingen liggen vanuit het perspectief van jouw medewerkers. Hoe …

Meer informatie

MTO basis op orde

Op zoek naar een snelle, gestandaardiseerde graadmeter voor de tevredenheid van de medewerkers? Luisteren naar medewerkers en het blijven verbeteren van de werkomstandigheden is erg …

Meer informatie

Naamsbekendheidonderzoek

Inzicht in de bekendheid onder jouw doelgroep? De mate van naamsbekendheid is voor veel organisaties één van de belangrijkste marketing doelstellingen. Een hoge naamsbekendheid onder …

Meer informatie

Podcast brand lift study

Wat levert adverteren in een podcast nu eigenlijk op voor een merk?. Om inzicht te verkrijgen in de impact van podcasts als marketingmiddel en het …

Meer informatie

Positioneringsonderzoek

Een positioneringsonderzoek geeft inzicht in jouw positie in de markt ten opzichte van de concurrentie. Een goede positionering is voor elke organisatie goud waard. Hoe …

Meer informatie

PR-Onderzoek

Een PR-onderzoek is het ideale onderzoek wanneer je relevante media-aandacht en impactvolle PR-inzichten wilt verkrijgen. Bereik de koppen van (online) media met interessante onderzoeksresultaten voor …

Meer informatie

Smaaktest onderzoek

Een smaaktest is onmisbaar wanneer je inzicht wil ontvangen van jouw eigen doelgroep rondom een (nieuw) product. Wil je bijvoorbeeld uw product (onafhankelijk) laten vergelijken …

Meer informatie

Usage & attitude

Een usage & attitude onderzoek biedt inzichten in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Wat verdient extra …

Meer informatie

0-meting

Voor het verkrijgen van een duidelijk beeld van jouw prestaties is het essentieel om een zuivere vergelijking te maken. Dit kan alleen als je zowel …

Meer informatie

Overige onderzoekssoorten

Markteffect biedt een breed scala aan onderzoeken aan. Deze onderzoeken zijn vaak niet onder één naam weer te geven. Denk hierbij aan het uitvoeren van …

Meer informatie
Markteffect Emerce 100 Markteffect 10x FD Gazelle Top 250 Groeibedrijven 2021

+48

Net promoter score

100+

Research Experts

Wij zijn Markteffect. Expert op het gebied van marktonderzoek en gepassioneerd in ons vak. Mede daardoor zijn we uitgeroepen tot ‘Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020’. We helpen u graag verder! 

Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Lees hier meer over onze werkwijze.

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Client Consultant