Onze aanpak is altijd maatwerk. We stemmen elk onderzoek af op de unieke context van de klant en de markt. We plaatsen inzichten altijd in een bredere context, zo krijgen opdrachtgevers niet alleen zicht op wat er speelt maar ook op wat zij moeten doen om relevant te blijven in een dynamisch landschap.
We bouwen aan langdurige partnerships, gebaseerd op kennisdeling, transparantie en co-creatie. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Elk onderzoek heeft voor ons een helder doel: inzicht leveren die direct waarde toevoegt. Of het nu gaat om het aanscherpen van een merkstrategie, het versterken van klantrelaties of het lanceren van een nieuw product – onze resultaten zijn altijd gericht op échte impact.
Historie
Ons verhaal begint in 2007 op de Rachelsmolen 1 in Eindhoven. Letterlijk vanuit de schoolbanken besloten toenmalig studenten Edgar de Beule en Hesam Fahimi samen met toenmalige marktonderzoeksdocent een onderzoeksbureau te starten. De visie staat stevig: de klant altijd centraal, customer intimacy als hoogste goed en groei als drijvende kracht. Hieronder een greep uit de laatste twee jaar, het hele verhaal lees je hier.
Data & Insights Bureau van het jaar (2025)
Markteffect wordt in 2025 door de vakjury van de branchevereniging Data & Insights Network voor de tweede keer in vijf jaar uitgeroepen tot het beste Data & Insights Bureau van het jaar 2025. De jury roemde Markteffect vanwege 'de indrukwekkende groei en de impact die het maakt om de wereld een beetje mooier te maken'. Lees hier het artikel.
DirectResearch gaat verder onder de naam Markteffect (2025)
Per 1 januari 2025 zijn Markteffect en DirectResearch verder gegaan onder de naam Markteffect. In deze samenwerking wordt het beste van beide werelden gecombineerd. Dit is een logisch gevolg van de intensieve samenwerking van de afgelopen jaren.
Onderdeel van The Relevance Group (2024)
Per 1 januari 2024 maken we officieel onderdeel uit van The Relevance Group. The Relevance Group bestaat uit meerdere internationale bureaus met elk eigen specialisaties op het gebied van marktonderzoek, data science, marketing technology en AI. Door deze samenwerking kunnen we onze opdrachtgevers de mogelijkheid geven tot oplossingen op basis van deze specialisaties. Hoewel wij een onderzoeksbureau blijven kunnen we door middel van dit netwerk het maximale uit de resultaten halen. Lees hier meer over onze rol.
Markteffect in cijfers