FMCG concepttest

Een groot deel van alle introducties in het retaillandschap is binnen 6 tot 12 maanden al weer verdwenen uit het schap. New Product Development (NPD) is een tijdrovend en kostbaar proces, waarin vrijwel alle afdelingen binnen uw organisatie (sales, categorie management, marketing, logistiek, etc.) nauw betrokken zijn. Wanneer productideeën niet voldoende aansluiten bij de behoeften van de consument, is de kans op een succesvolle introductie klein.

Download hier onze whitepaper over de Markteffect concepttest

Om er achter te komen of er potentie zit in uw concept en om onnodige kosten te besparen is het zinvol om de concepttest uit te laten voeren. In een krap concurrentieveld binnen de categorie, biedt de concepttest extra bewijskracht van de potentie van een introductie richting de retailers.  Daarmee krijgt u vooraf inzicht in de sterke en zwakke punten van het idee en verhoogt u de kans op een succesvolle introductie.

Wij werken met

De concepttest

Markteffect heeft een online concept test ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de potentie van een (nieuw) concept. Alle introducties worden getest (en eventueel vergeleken) binnen ons consumentenpanel onder category buyers op vijf gestandaardiseerde aspecten. Daarnaast is het mogelijk om één of meerdere maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek.

Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect haar klanten op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kostenefficiënt inzicht te krijgen in de potentie van haar productinnovaties.

De FMCG concepttest wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd.

tijd

Snelle en kostenefficiënte oplossing

rapportage-1

Korte en overzichtelijke rapportage

aankoop

Inclusief koopintentie met toelichting

search

Inzicht in potentie en beoordeling

succes

Hogere kans op succesvolle introductie

Markteffect Performance Index (MPI)

De concepttest is standaard inclusief een gevalideerde benchmark: de Markteffect Performance Index (MPI). De MPI is aan de hand van jarenlang onderzoek ontwikkeld en hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van uw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.

Markteffect vindt het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Productconcepttest: 
Kalfire E-one elektrische haard

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

Brand tracker onderzoek voor De Mandemakers Groep (DMG)

Marktverkenning onderzoek voor Waterpark Veerse Meer

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant