Bovendien biedt een gevalideerd prijsinzicht bewijskracht richting de retailers in wat de ideale consumenten adviesprijs (CAP) is. Bij een prijsonderzoek gaan de specialisten van Markteffect in op de prijsstelling van het product of de dienst. Zo krijg je zowel inzicht in de prijsacceptatie als de prijselasticiteit. Hiermee wordt het mogelijk om een ‘mismatch’ tijdens marktintroducties of strategieverandering te voorkomen.
“Een merk bouwen is topsport. Elk detail moet kloppen om succesvol te zijn op dit niveau. De juiste prijs is hierin een belangrijk onderdeel. Het prijsonderzoek heeft ons geholpen om tot ons optimale prijspunt te komen.”
Ivo Brand, Marketing Manager Autodrop
Het prijsonderzoek
Markteffect heeft een eigen online prijsonderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de optimale prijsstelling van producten. Binnen het eigen consumentenpanel wordt het product of de dienst op zes verschillende aspecten getoetst, welke vrijwel altijd hetzelfde zijn. Daarnaast is het mogelijk om één of enkele maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek. Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel, maar ook kostenefficiënt inzicht te krijgen in de optimale prijsrange van de dienst of van het product.
Het prijsonderzoek wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd.