FMCG Prijsonderzoek

Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijs van specifieke producten of diensten met elkaar vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale prijs in de markt te zetten, maar wat is de beste prijs voor mijn (nieuwe) product? Inzicht in de prijsgevoeligheid en prijselasticiteit van het product kan helpen om de juiste prijsstrategie te bepalen.

Download hier onze whitepaper: Markteffect Prijsonderzoek

Bovendien biedt een gevalideerd prijsinzicht bewijskracht richting de retailers in wat de ideale consumenten adviesprijs (CAP) is. Bij een prijsonderzoek gaan de specialisten van Markteffect in op de prijsstelling van het product of de dienst. Zo krijg je zowel inzicht in de prijsacceptatie als de prijselasticiteit. Hiermee wordt het mogelijk om een ‘mismatch’ tijdens marktintroducties of strategieverandering te voorkomen.

“Een merk bouwen is topsport. Elk detail moet kloppen om succesvol te zijn op dit niveau. De juiste prijs is hierin een belangrijk onderdeel. Het Markteffect Prijsonderzoek heeft ons geholpen om tot ons optimale prijspunt te komen.”
Ivo Brand, Marketing Manager Autodrop 

Het Markteffect Prijsonderzoek

Markteffect heeft een eigen online prijsonderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de optimale prijsstelling van producten. Binnen het eigen consumentenpanel wordt het product of de dienst op zes verschillende aspecten getoetst, welke vrijwel altijd hetzelfde zijn. Daarnaast is het mogelijk om één of enkele maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek. Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel, maar ook kostenefficiënt inzicht te krijgen in de optimale prijsrange van de dienst of van het product.

Het ME Prijsonderzoek wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd.

laptop-finance

Inzicht in de optimale prijs(range)

tijd

Snelle en kostenefficiënte oplossing

rapportage-1

Korte en overzichtelijke rapportage

aankoop

Inclusief koopintentie met toelichting

Markteffect Performance Index (MPI)

Aan de hand van jarenlang onderzoek heeft Markteffect een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van uw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.

Het ME Prijsonderzoek is standaard inclusief deze benchmark. Markteffect streeft er namelijk naar om u te kunnen voorzien van de beste en meest relevante inzichten.

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Prijsonderzoek: Autodrop

PR-onderzoek: Prijsvergelijken.nl

Behoefteonderzoek:
BeefyGreen

Klanttevredenheidsonderzoek: Nettorama

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant