Enkele gaming-gerelateerde onderzoeken:
Game concept testing
Test je gameconcept of idee bij jouw doelgroep. Het doel van het onderzoek hangt af van de fase waarin je game zich bevindt (bijvoorbeeld pre-productie, ontwikkeling, of pre-lancering). Dit onderzoek kan worden ingezet om je concept te evalueren en te verbeteren, je potentiële spelerspubliek te identificeren en te ontdekken waar je hen kunt bereiken, of om motivaties en drempels om te spelen in kaart te brengen. Klik hier voor meer informatie.
(Game) Brand tracking
Brand tracking onderzoek richt zich op het monitoren en beoordelen van de prestaties en perceptie van een gamebrand in de loop van de tijd. Het helpt ontwikkelaars te begrijpen hoe hun merk wordt ervaren in de markt en hoe dit zich verhoudt tot concurrenten. Klik hier voor meer informatie.
Gamer Audience profiling
Krijg inzicht in de kenmerken, voorkeuren en het gedrag van jouw doelgroep binnen de gamingsector. Dit onderzoek helpt bij het afstemmen van zowel de gamekenmerken als marketingstrategieën op de voorkeuren van de beoogde doelgroep. Klik hier voor meer informatie.
Game Name testing
Voordat je de naam van je game definitief maakt, kun je onderzoek uitvoeren om potentiële namen te testen bij jouw doelgroep. Zo zorg je ervoor dat de gekozen naam goed aansluit bij het thema van de game en de verwachtingen van het publiek. Klik hier voor meer informatie.
Gamer PR/ Whitepaper study
Een op onderzoek gebaseerde rapportage, vaak internationaal van aard, gericht op een actueel of complex thema binnen de gaming industrie. Hierin wordt het standpunt van de auteur of het bedrijf gepresenteerd. Whitepapers worden vaak gebruikt voor marketingdoeleinden en/of leadgeneratie. Klik hier voor meer informatie.