Expert in de gaming industrie

De gaming industrie ontwikkelt zich razend snel, door onder andere technologische innovaties, veranderende gebruikersvoorkeuren en nieuwe verdienmodellen. Niet alleen gaming-platforms en devices evolueren snel, maar ook de verwachtingen van spelers. Voor gameontwikkelaars en uitgevers is het essentieel om zich hierop aan te passen en voortdurend na te denken over hun positionering en de waarde die ze toevoegen aan de speler.

Hoe kunnen gamebedrijven zich onderscheiden in deze competitieve markt? Welke typen games, functies en verdienmodellen spreken spelers nu het meest aan? En hoe spelen zaken als toegankelijkheid, multiplayer-ervaringen en gameplay-mechanismen mee in de voorkeuren van de doelgroep? Marktonderzoek geeft waardevolle inzichten om bijvoorbeeld deze vragen te beantwoorden.

Door middel van gaming research krijg je een diepgaand beeld van je doelpubliek, van hun speelgedrag en hun wensen, tot hun interacties met in-game functies, community-elementen en monetization-modellen. Dit helpt je om doelgericht games te ontwikkelen die voldoen aan de verwachtingen van je spelers, en om strategische beslissingen te nemen op het gebied van content, gebruikerservaring en marketing.

Wij werken met

Marktonderzoek in de Gamer Research Branche

Wij ondersteunen je in elke stap van het onderzoek, van het opstellen van een gerichte vragenlijst tot het analyseren en toepasbaar maken van de resultaten. Door scherp en kritisch mee te denken, kunnen we garanderen dat we een rapport leveren met relevante inzichten. Onze teams hebben de intrinsieke motivatie om onze opdrachtgevers verder te helpen. Het resultaat van marktonderzoek moet namelijk het begin van verandering kunnen zijn. Dat lukt alleen als we handen en voeten geven aan alle beschikbare data en dit vertalen tot inzichten. Zo brengen we Relevantie, Relatie en Resultaat samen in wie we zijn!

Wij hebben een brede expertise opgebouwd in de gaming branche en voeren al jarenlang de meest uiteenlopende onderzoeken uit. Of het nu gaat om snelle, gestandaardiseerde onderzoeken met direct toepasbare inzichten of uitgebreide maatwerktrajecten die diep in de kern van jouw vraagstuk duiken, wij bieden oplossingen die naadloos aansluiten bij jouw behoeften. Bij ons draait alles om het begrijpen van jouw unieke vraag, omdat elk project anders is. Het valt of staat met het begrijpen van jouw vraag, en dat kan alleen als je de juiste mensen met de juiste ervaring er naar laat kijken.

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

doelgroep-2

Ook complexe en moeilijk te bereiken doelgroepen kunnen onderzocht worden

Enkele gaming-gerelateerde onderzoeken:

Game concept testing
Test je gameconcept of idee bij jouw doelgroep. Het doel van het onderzoek hangt af van de fase waarin je game zich bevindt (bijvoorbeeld pre-productie, ontwikkeling, of pre-lancering). Dit onderzoek kan worden ingezet om je concept te evalueren en te verbeteren, je potentiële spelerspubliek te identificeren en te ontdekken waar je hen kunt bereiken, of om motivaties en drempels om te spelen in kaart te brengen. Klik hier voor meer informatie.

(Game) Brand tracking
Brand tracking onderzoek richt zich op het monitoren en beoordelen van de prestaties en perceptie van een gamebrand in de loop van de tijd. Het helpt ontwikkelaars te begrijpen hoe hun merk wordt ervaren in de markt en hoe dit zich verhoudt tot concurrenten. Klik hier voor meer informatie.

Gamer Audience profiling
Krijg inzicht in de kenmerken, voorkeuren en het gedrag van jouw doelgroep binnen de gamingsector. Dit onderzoek helpt bij het afstemmen van zowel de gamekenmerken als marketingstrategieën op de voorkeuren van de beoogde doelgroep. Klik hier voor meer informatie.

Game Name testing
Voordat je de naam van je game definitief maakt, kun je onderzoek uitvoeren om potentiële namen te testen bij jouw doelgroep. Zo zorg je ervoor dat de gekozen naam goed aansluit bij het thema van de game en de verwachtingen van het publiek. Klik hier voor meer informatie.

Gamer PR/ Whitepaper study
Een op onderzoek gebaseerde rapportage, vaak internationaal van aard, gericht op een actueel of complex thema binnen de gaming industrie. Hierin wordt het standpunt van de auteur of het bedrijf gepresenteerd. Whitepapers worden vaak gebruikt voor marketingdoeleinden en/of leadgeneratie. Klik hier voor meer informatie.

Bekijk onze gaming insights

We voeren regelmatig onderzoeken uit in de gaming industry en vergaren daarbij inzichten die we graag delen. Bekijk in de onderstaande vijf gaming insights over verschillende interessante onderwerpen in de markt!

    

Sander <span>Bosman</span>

Sander Bosman

Client Consultant

Gaming industry: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.