Boels Rental is één van de meest gerenommeerde verhuurbedrijven in Europa als het gaat om de verhuur van machines, gereedschappen, units en uitrusting voor catering- en evenementen. Boels verhuurt bijna alles. Het bedrijf heeft inmiddels 400 eigen filialen in 11 landen, maar verhuurt haar materieel ook vanuit meer dan 2.500 bouwmarkten in 17 landen binnen Europa.
Boels Rental heeft in 2017 branchegenoot Supply UK overgenomen, dat in totaal 25 vestigingen had in het Verenigd Koninkrijk.
Doel
Inzicht vergaren in de belangrijkste KPI's en het in kaart brengen van het oriëntatieproces van Britse potentiële klanten
|
Methode
Online onderzoek onder Britse zakelijke respondenten die te maken (kunnen) hebben met het huren van machines, gereedschappen en materialen
|
Effect
Het verkrijgen van inzichten in een voor Boels Rental nieuwe markt
|
Absolute 0-meting
Boels Rental was voorheen nog niet actief in het Verenigd Koninkrijk. Vandaar dat dit onderzoek kan worden beschouwd als een absolute 0-meting. Met betrekking tot de KPI’s geldt deze meting als referentiekader voor toekomstig onderzoek. Resultaten uit vervolgonderzoek kunnen prima worden afgezet tegen dit startpunt.
De belangrijkste KPI's waar dit onderzoek inzicht in diende te geven, waren:
- Naamsbekendheid
- Overweging
- Inhoudelijke bekendheid
- Imago
“Het onderzoek van Markteffect biedt ons de eerste belangrijke inzichten in een voor ons nieuwe markt. Het toont aan voor welke uitdaging we vandaag staan en welke belangrijke stappen er voor ons op marketinggebied nog te zetten zijn.”
Ivo Mertens, Segment Marketing Manager binnen Boels Rental
17 landen
in Europa waarin Boels inmiddels actief is
|
2.500
bouwmarkten waaraan Boels Rental haar materieel verhuurt
|
4
belangrijke KPI's voor dit onderzoek
|
Inzichten uit het onderzoek
De uitgevoerde 0-meting heeft Boels Rental inzicht geboden in het oriëntatieproces dat zakelijke (mee)beslissers in het Verenigd Koninkrijk doorlopen. Dit maakt het voor de marketing- en communicatieverantwoordelijken binnen Boels Rental mogelijk om de juiste kanalen in te zetten om de doelgroep te bereiken. Daarnaast heeft het onderzoek de marktpositie van Boels en Supply UK duidelijk inzichtelijk gemaakt.