Om inzicht te krijgen in de naamsbekendheid, het imago van Italiano en het effect van de huidige campagne uitingen, wenste Copar een onderzoek uit te laten voeren onder dropkopers. Daarnaast is ook het koopgedrag van de categorie drop en van het merk Italiano in kaart gebracht.
Doel
Naamsbekendheid, imago, koopgedrag en het effect van de Italiano campagnes meten
|
Methode
Online kwantitatief onderzoek (836 dropkopers van verschillende generaties)
|
Effect
Inzicht krijgen in welke generaties minder bekend zijn met het merk en concrete handvatten ontvangen hoe deze generaties het beste bereikt kunnen worden
|
“Het Brand Awareness- en Imago onderzoek heeft ons belangrijke inzichten gegeven hoe wij verder kunnen gaan met het promotie- en mediabeleid voor ons dropmerk Italiano. Door de uitkomsten kunnen wij onze marketinginspanningen nog beter finetunen en de mediamiddelen nog efficiënter inzetten. Wij hebben de samenwerking met Markteffect als prettig en kundig ervaren; er werd snel geschakeld, professionele begeleiding van A tot Z en dit alles met een persoonlijke touch!''
Mandy Rosheuvel, Senior Brand Manager Copar
836
respondenten
|
3
verschillende generaties
|
Inzichten uit het onderzoek
Op basis van de verkregen informatie gaat Copar haar campagne kanalen en uitingen verder aanscherpen, waardoor op de lange termijn tijd en geld worden bespaard. Door in het onderzoek niet alleen te kijken naar dropkopers in totaliteit, maar de resultaten ook uit te splitsen naar onder andere het belangrijke achtergrondkenmerk ‘generatie’, kan Copar haar campagne kanalen en uitingen bovendien optimaliseren door elke generatie op de juiste manier, via de juiste weg en met het best passende product te benaderen.