PR-onderzoek: Prijsvergelijken.nl

Wat vindt de bezoeker van de Prijsvergelijken blog-pagina?

Prijsvergelijken is een vergelijkingswebsite die consumenten helpt bij het vinden van het juiste telecomabonnement. Zoveel mogelijk providers worden meegenomen in de vergelijkingen die consumenten online kunnen doen.

Onderdeel van de website van Prijsvergelijken is een blog, waar extra informatie wordt gegeven over het gebruik van telecom. Voor pr-doeleinden en om content te creëren voor het blog, wenste prijsvergelijken twee onderzoeken uit te laten voeren door Markteffect: 1 algemeen onderzoek naar het ouderlijk toezicht op digitaal mediagebruik van kinderen tussen 6 en 12 jaar, en 1 aanvullend onderzoek naar dit toezicht tijdens de corona-crisis.

 Om inzicht te verkrijgen in het ouderlijk toezicht op digitaal medegebruik van Nederlandse kinderen is gebruik gemaakt van een kwantitatief onderzoek onder ruim 1000 Nederlandse ouders van kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar. Gezien de grootte van de doelgroep was het mogelijk representatieve uitspraken te doen.

Uit onderzoek bleek onder andere dat veel ouders hun aanpak - als het gaat over digitaal mediagebruik van hun kind(eren) - hebben aangepast in de corona-periode. Vanwege het tijdelijke thuisonderwijs knepen veel ouders een oogje dicht als het ging om de schermtijd van hun kind. Op basis van deze, en andere uitkomsten van het onderzoek, heeft Prijsvergelijken meerdere blogs geschreven, welke niet alleen op de website van Prijsvergelijken zijn verschenen maar ook op andere blogs en diverse social media kanalen gedeeld werden.

“Omdat het laten uitvoeren van een onderzoek nieuw voor ons was, is er in de periode vóór het onderzoek veel tijd besteed aan het vinden van het juiste onderzoeksbureau. Uiteindelijk is er voor Markteffect gekozen, voornamelijk vanwege de persoonlijke begeleiding, sturing en hulp tijdens het traject. Zeker voor een eerste onderzoek is dit als heel prettig ervaren. De medewerkers van Markteffect waren vriendelijk, behulpzaam en makkelijk te benaderen. Dit kwam de voortgang van het traject zeer ten goede.”
Suzanne Schuitemaker – Content Manager

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Effectieve samenwerking in podcastadvertenties tussen BNR en Bitonic

Customer journey onderzoek: Timing Uitzendbureau

Brand tracker: De Mandemakers Groep (DMG)

Positioneringsonderzoek: MyJewellery

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant