Concepttest voor Haribo F!ZZ

Haribo is een snoepmerk dat opgericht is in 1920 en is inmiddels één van de bekendste snoepmerken ter wereld. Het merk is onder andere bekend met de klassiekers, zoals de Goudberen, Kikkers en Happy Cherries maar bezet met het totale aanbod een groot deel van de snoep schappen van de grote supermarktketens. Het merk is altijd strevend naar het leveren van kwaliteit en het blijven innoveren in haar aanbod.

Een onderdeel van dat aanbod is sinds enige tijd Haribo F!ZZ, een productlijn van snoepvarianten onderscheidend door de zure smaken, unieke texturen en de kleurrijke verpakkingen. Om meer inzicht te verkrijgen in de voorkeuren van de consument rondom het snoep is er behoefte aan onderzoek naar de beoordeling van de productlijn met daarbinnen de zeven verschillende productvarianten. Marktonderzoeksbureau Markteffect is ingeschakeld om deze inzichten te verkrijgen onder de juiste doelgroep.

Onze aanpak

Op basis van het vraagstuk is gekozen voor een concepttest onderzoek. Hiervoor is  onderzoek gedaan onder zowel Nederlandse als Belgische consumenten in de leeftijdsgroep van 15 t/m 25 jaar waarbij gezocht is naar “snoep eters”. Door middel van online kwantitatief onderzoek zijn er belangrijke inzichten verkregen in welke van de zeven producten van Haribo F!ZZ de meeste potentie en kans van slagen hebben.

Resultaten

Op basis van de resultaten van de concepttest, heeft Haribo meer inzicht gekregen in de beoordeling van de zeven verschillende producten uit de productlijn van Haribo F!ZZ. Door  gebruik te maken van de MaxDif analyse, is het gelukt om de relatieve voorkeuren te meten van de Nederlandse en Belgische gebruikers onder de verschillende snoep varianten. Op basis van de inzichten uit de analyse kan geconcludeerd worden dat er voldoende potentieel is in beide landen. 

Specialisten die hieraan hebben gewerkt

Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heeft u vragen over dit onderzoek of bent u geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om content met ons op te nemen. Wij denken graag met u mee!

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Inzichten in de koffiemarkt via het Usage & Attitude Onderzoek voor Copar & Australian Koffie

Inzicht in de doelgroep via het Online Community Onderzoek voor RAAK Gazeuse

Merkoverweging van Birra Moretti verdubbeld door sponsoring in podcast

Ieder eetmoment bijzonder dankzij de sterke positionering van Oil & Vinegar

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant