Een onderdeel van dat aanbod is sinds enige tijd Haribo F!ZZ, een productlijn van snoepvarianten onderscheidend door de zure smaken, unieke texturen en de kleurrijke verpakkingen. Om meer inzicht te verkrijgen in de voorkeuren van de consument rondom het snoep is er behoefte aan onderzoek naar de beoordeling van de productlijn met daarbinnen de zeven verschillende productvarianten. Marktonderzoeksbureau Markteffect is ingeschakeld om deze inzichten te verkrijgen onder de juiste doelgroep.
Onze aanpak
Op basis van het vraagstuk is gekozen voor een concepttest onderzoek. Hiervoor is onderzoek gedaan onder zowel Nederlandse als Belgische consumenten in de leeftijdsgroep van 15 t/m 25 jaar waarbij gezocht is naar “snoep eters”. Door middel van online kwantitatief onderzoek zijn er belangrijke inzichten verkregen in welke van de zeven producten van Haribo F!ZZ de meeste potentie en kans van slagen hebben.
Resultaten
Op basis van de resultaten van de concepttest, heeft Haribo meer inzicht gekregen in de beoordeling van de zeven verschillende producten uit de productlijn van Haribo F!ZZ. Door gebruik te maken van de MaxDif analyse, is het gelukt om de relatieve voorkeuren te meten van de Nederlandse en Belgische gebruikers onder de verschillende snoep varianten. Op basis van de inzichten uit de analyse kan geconcludeerd worden dat er voldoende potentieel is in beide landen.
Specialisten die hieraan hebben gewerkt
Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heeft u vragen over dit onderzoek of bent u geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij denken graag met u mee!