
Onze aanpak
Om strategische inzichten te krijgen in de wensen en behoeften van de potentiële bezoekers, is er gebruik gemaakt van kwantitatief onderzoek in de vorm van online vragenlijsten. Door te kiezen voor een kwantitatieve aanpak, konden representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen van de resultaten worden verkregen. We hebben data verzameld middels een consumentenpanel. Voor dit onderzoek zijn Nederlandse consumenten ondervraagd die het afgelopen jaar minimaal één dagje weg zijn gegaan en/of dat van plan zijn om te gaan doen komend jaar.
De online vragenlijst bestond uit zowel gesloten als open vragen. Hierbij maakten de open vragen het mogelijk om dieper in te gaan op de meningen van de respondenten, waardoor een gedetailleerder en genuanceerder beeld van hun voorkeuren en verwachtingen is verkregen.
Resultaten
Het onderzoek heeft Bakkerij Royal inzicht gegeven in de overwegingen en voorkeuren van hun potentiële doelgroep. Ook is er inzicht verkregen in de bezoekersintentie op het gebied van de prijsstelling en de reistijd, en zijn er concrete aanbevelingen opgehaald om het concept te verbeteren.
Een concept- en behoefteonderzoek kan ook bijdragen aan de overtuiging van (mede)financiers als het gaat om het aantonen van de mogelijkheden en potentie van een concept. Dat bleek ook zo voor Bakkerij Royal. Dankzij onze rapportage heeft LOF Brabant dit initiatief namelijk financiële ondersteuning geboden. Inmiddels kun je midden in het centrum van Den Bosch genieten van de Bossche Bollen Beleving.
‘’In het proces van een leuk idee naar concreet plan komen er vele vragen op die beantwoord moeten worden. Een concept- en behoefteonderzoek hielp ons daarbij. Wat eerst vermoedens waren konden we goed onderbouwen met de resultaten van het onderzoek.’’ - Jules Lauwerijssen
Specialisten die hieraan hebben gewerkt
We zijn een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heb je vragen over dit onderzoek of ben je geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij denken graag met je mee!
