De overname zal direct voor een verdere groei in omvang en kennis zorgen binnen Markteffect. Volgens Algemeen Directeur Joris Schellekens is de overname van deze ''Leisure onderzoekspecialist'' een mooie kans om directe ervaring uit de marktonderzoekswereld en concrete specialisatie binnen de ‘Leisure markt' over te nemen. “We zijn al een grote speler in de Leisure markt en dit is voor Markteffect een goede kans om verdere expertise en focus hierin vorm te geven.”
Markteffect is onderdeel van de ME Research Group. De oprichters en eigenaren Hesam Fahimi en Edgar de Beule zijn de afgelopen maanden druk bezig geweest om de overname te realiseren. 13 jaar na het oprichten van Markteffect bestaat de groep inmiddels na de overname uit een kleine 100 werknemers. “Er is veel vraag naar dienstverlening op het gebied van marktonderzoek en het is ons doel door te groeien in de top 5 van Nederland. We willen echter verder groeien zonder onze kernwaarden te verliezen. Deze overname biedt ons veel nieuwe kansen en mogelijkheden om weer een stapje dichterbij ons doel te komen.’’
De ME Research Group bestaat naast Markteffect ook uit het Amsterdamse marktonderzoeksbureau Direct Research en leverancier van onderzoeksoftware Collecthor.
Benjamin Nicholson, voormalig eigenaar van Dynamic Concepts Consultancy: “Ik ben erg blij dat ik Dynamic Concepts Consultancy in goede handen achter kan laten bij een groot en kwalitatief sterk onderzoeksbureau als Markeffect. Ik weet zeker dat deze overname voor nieuwe impulsen bij onze opdrachtgevers gaat zorgen.”
Voor meer informatie over de overname kunt u terecht bij Edgar de Beule, CEO van Markteffect.
Naar het overzicht