NIMA Marketing week: Terugblik

15 september 2020

Precies twee weken geleden stond Markteffect op de NIMA marketing week. 1, 2 en 3 september stonden geheel in het teken van marketing. Netwerken met collega’s uit het vak: de NIMA organisatie maakte het mogelijk op een veilige manier. 

NIMA Marketing Week


Het evenement werd georganiseerd in DeFabrique in Utrecht. Hoewel er deze editie geen stands waren, stond er op diverse plekken onze A/B-test, die wij onlangs uitvoerden voor Bundelz. Bezoekers konden kiezen welke van de twee verschillende campagne-uitingen volgens hen het meest aantrekkelijk was in de ogen van de Nederlander. Vervolgens kon men een voorspelling achterlaten en daarbij kans maken op een researchbudget ter waarde van €1.500,- (!)

Buiten onze A/B test hebben we ook onze eigen zaal mogen runnen. In de Copraloods hebben gedurende 2 dagen onze dagvoorzitters Thomas van Huigen & Michael Petit de dag begeleid. In deze zaal gaven onder andere Michael Salmagne, directeur van Bundelz en Linda Sinac, head of Brand and Communications van Save the Children een inspirerende presentatie over hun  marketingstrategie en de rol die marktonderzoek daarin speelt.

Al met al kijken wij terug op een succesvolle editie van de NIMA marketing week!


Benieuwd naar de resultaten van onze A/B-test? Download onze rapportage! 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

In 5 stappen je doelgroep onderzoeken

Marktonderzoek doen, hoe pak je dat aan?

Groeien door marktonderzoek: zo doe je dat – Growth Lab podcast #8

Markteffect en DirectResearch in top 10 snelst groeiende bedrijven