Lassie presenteert 'rijstklassiekers' in nieuwe campagne

23 maart 2021

Nederlanders zijn gek op rijst, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van Lassie. Reden voor het rijstmerk om zijn '10 rijstklassiekers' te presenteren in een nieuwe campagne, ontwikkeld door Epidemie.

De campagne gaat vandaag van start en belicht het gehele jaar 'in verschillende fasen en met verschillende boodschappen' oude en nieuwe ‘rijstklassiekers’ van Lassie, zoals de good old toverrijst en de modernere Poké Bowl. Van de ondervraagden in het onderzoek, 210 Nederlandse mannen en vrouwen, eet 66% minimaal één keer per twee weken rijst. De overgrote meerderheid (82%) kiest voor nasi.

Een kleine twist


Léon Stedehouder, creatief directeur van Epidemie, zegt: 'Rijstklassiekers zijn de ideale basis voor de ontwikkeling van nieuwe gerechten, maar ze dienen ook een ander doel. We zien dat 45% van de Lassie-doelgroep gemiddeld één keer per maand iets nieuws probeert. Een mooi resultaat, maar dat betekent ook dat 55% dit niet doet. Sterker nog, een groot deel daarvan probeert zelden tot nooit iets anders. Door in deze campagne klassieke, vertrouwede rijstrecepten centraal te zetten deze met een kleine twist aan te passen, willen we ook die grote groep inspireren een keer iets anders te proberen. Verandering van spijs doet namelijk echt eten.'

Paul Stam, marketing manager van Lassie Nederland, vult aan: 'Door regelmatig te onderzoeken wat Nederland graag eet, kunnen we goed inspelen op de behoefte van de consument en de laatste trends. Zo vormen de rijstklassiekers het komende jaar de basis voor onze inspiratie en nieuwe campagne.'

De campagne wordt uitgerold in PR en redactionele content, ondersteund door digitale display-ads op social media. Een tv-commercial volgt later.

Dit artikel werd geplaatst op 18 maart op de website van MarketingTribune

Naar het overzicht