Forse personele groei bij Markteffect

MOA-bureau van het jaar 2020, Markteffect, heeft in de afgelopen zes maanden 20 nieuwe werknemers aan het team toe kunnen voegen. Een explosieve groei die past binnen de ambities en plannen van het bureau. ‘Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop.’

Sinds de oprichting van Markteffect in 2007 hebben oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi een duidelijk standpunt: ‘Een klant is als een goede vriend en zo benaderen we hem ook’. In de afgelopen jaren heeft Markteffect zo te zien veel goede vrienden gemaakt en is daardoor enorm gegroeid. Dat resulteerde het afgelopen jaar dan ook in een forse toename van het aantal werknemers.

De 20 nieuwe werknemers zie je terug in de hele organisatie. Zo zijn er nieuwe onderzoeksspecialisten, consultants en data-specialisten. Naast dat er extra medewerkers nodig zijn, richt Markteffect zich al een aantal jaren ook extra op innovatie. ‘Innovatie en kwaliteit zijn twee belangrijke pijlers voor 2021 om de groei die we doormaken voort te zetten. Ook op dit gebied investeren we daarom in het aannemen van nieuwe mensen’, zegt Edgar de Beule. Verder is het marketingteam uitgebreid om volgende stappen te zetten en ontwikkelingen door te voeren in branding en positionering.

Van 10 naar 100


Mirjam Verbon is als onderzoeksspecialist al ruim 9,5 jaar verbonden aan Markteffect. Tijdens de beginjaren van haar carrière bestond het bureau nog uit tien medewerkers, inmiddels bestaat de ME Research Group (Markteffect en Direct Research) uit bijna 100 werknemers. Ze kwam begin maart terug van zwangerschapsverlof en heeft in de tussentijd veel gemist: ‘Toen ik weg ging stond de teller bij Markteffect ongeveer op 45 werknemers en toen ik terugkwam had ik er ineens 20 nieuwe collega’s bij. Het voelde bijna alsof ik bij een nieuwe organisatie terugkwam. Interessant om mee te maken en alleen maar mooi om te zien dat het zo goed gaat met Markteffect. Het brengt natuurlijk ook uitdagingen met zich mee om in deze tijd, waarin veel digitaal gaat, iedereen goed te leren kennen en iedereen goed te kunnen begeleiden. We gaan hier heel bewust mee om en we maken hier dan ook echt tijd voor vrij.’

Ambitie


Het jaar 2020 was voor Markteffect een succesvol jaar. Met het winnen van de titel Marktonderzoeksbureau van het jaar 2020 en het voor de zevende keer behalen van een FD Gazelle is het bureau een vastberaden koers ingeslagen. Zo zegt Edgar de Beule dat hij met Markteffect de ambitie heeft om in 2021 met 35% te groeien en in 2022 met minimaal 20%. ‘Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop. We blijven op zoek naar mensen die het Markteffect-DNA kunnen uitdragen en het werk naar een nóg hoger level willen brengen. Zo is er ruimte voor jong bloed, maar zijn er de afgelopen maanden ook ervaren krachten, die de juiste kennis en ervaring hebben, bij ons begonnen.’

Awards


Medewerkers van het bureau van het jaar 2020 dingen trouwens mee voor een MOAward in 2021. Drie onderzoeksspecialisten zijn kandidaat voor een nominatie voor individuele prijzen. Het zijn Astrid Meulenmeesters en Krijn Vugts voor de categorie Young Talent en Danny Meulenbroeks voor Insight Professional of the Year aan bureauzijde. Op 8 april zijn de nominaties bekend.

Dit artikel werd geplaatst op 23 maart 2021 op de website van Daily Data Bytes.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Voetbalfans hebben het vaakst positieve associaties bij Sparta Rotterdam

Onderzoeksbureaus Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

Mieke van Bergen, nieuw bestuurslid SMART