Research is Everything

Bij Markteffect is in het afgelopen jaar de visuele uitstraling in een nieuw jasje gestoken, wat heeft geresulteerd in een volledig nieuwe huisstijl. Maar wat is een nieuwe huisstijl zonder nieuwe pay off?

Als marktonderzoeksbureau is Markteffect er van overtuigd dat onderzoek de basis is voor alles. Een nieuw product wordt op de markt gebracht, maar zit de doelgroep hier wel op te wachten? Wie is de doelgroep en wat zijn hun behoeften? Wordt er wel voor de juiste positioneringstrategie gekozen en hoe gaat het met het imago van het bedrijf? Hoe beleeft de klant zijn of haar customer journey? Hoe kan de doelgroep het beste worden bereikt, welke campagne middelen zijn hier voor nodig? Is de gekozen campagne effectief geweest?

“Met behulp van marktonderzoek kunnen we bij Markteffect onderbouwingen voor dit soort vragen en de strategische keuzes van onze klanten bieden. Onderbouwingen die representatief zijn voor Nederland of specifieke doelgroepen van onze opdrachtgevers. Wanneer onderzoek zegt dat je naar rechts moet, dan laat dat zien dat het pad rechtsaf je de grootste kans op succes zal bieden”
Michael Petit, Manager Marketing & Consultant 

Markteffect voert veel verschillende onderzoeken in diverse branches uit. ‘Research is Everything’ zegt veel over het fanatisme van het team van Markteffect. Voor ieder vraagstuk is een onderzoek op te tuigen, zolang het vraagstuk tot de kern gebracht wordt. Wat is de vraag achter de vraag, wat wil de klant nou écht te weten komen?

Edgar de Beule had het eerder over de nieuwe huisstijl die er simpel uit ziet zonder eenvoudig te ogen.

“Voor ons is het is ook simpel dat onderzoek het antwoord is op vrijwel alle vragen, terwijl het onderzoek niet altijd even eenvoudig is. Dat begint aan de voorkant, door het stellen van de juiste vragen wanneer een onderzoek wordt uitgevoerd. Wat onze opdrachtgevers aan ons vragen en graag willen, is namelijk niet altijd wat ze nodig hebben. Wij hebben twee concrete doelen, namelijk een kwalitatief hoogwaardige en praktisch bruikbare rapportage opleveren en onze opdrachtgevers helpen om door middel van marktonderzoek de juiste keuzes te maken.” 

Onderzoek als basis voor strategie, succesvolle marketing en als basis voor een succesvolle organisatie. Dat is waar Markteffect voor staat!

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Black Friday: stelt men aankopen uit tot deze dag vol kortingen?

FD Gazellen 2022 | ME Research Group behoort tot de snelst groeiende bedrijven van 2022

Rabobank, DLL en Markteffect ondertekenen samenwerking met Partnerfonds Brainport Eindhoven

De ME Research Group wederom opgenomen in de Top 250 Groeibedrijven