ME Research Group partner van de BSR Leefstijlvinder

Sinds begin 2022 is de ME Research Group, bestaande uit Markteffect en DirectResearch, officieel partner van de BSR Leefstijlvinder. De Leefstijlvinder is een wetenschappelijk model waarmee drijfveren van consumenten ontrafeld worden op het vlak van vakantie en vrije tijd. Als partner past de ME Research Group de BSR Leefstijlvinder toe als verrijking op de analyses voor haar klanten uit het leisure domein.

Nederland kent in basis vier leefstijlen met ieder hun eigen manier van in het leven staan, namelijk creatief, harmonieus, controlerend en veilig. Om erachter te komen tot welke leefstijl iemand behoort, is er een BSR vragenlijst module ontwikkeld. Op basis hiervan kunnen consumenten worden ingedeeld in verschillende leefstijlen.

Markteffect voert op het gebied van vakantie en vrije tijd veel onderzoek uit. De ontwikkelde BSR vragenlijst en het segmentatiemodel wat daarbij hoort, is een waardevolle toevoeging die extra diepgang geeft aan de analyses en adviezen van veel onderzoekstrajecten.

“Afgelopen maand heeft er een introductie overleg plaatsgevonden over deze Leefstijlvinder en op dit moment worden er enkele cases uitgewerkt waarin we binnen de analysefase een extra verrijking toevoegen door dit model te gebruiken. Het is heel interessant om te bekijken hoe dit model kan bijdragen aan meer diepgang in rapportages en de juiste advisering richting opdrachtgevers. De afgelopen periode is de leisure markt weer open gegaan en dat merken we in het aantal aanvragen en opdrachten. We gaan dit model toepassen in trajecten voor o.a. Chassé Theater, Dolfinarium en Vacansoleil. We geloven in kennisdeling met de markt en kijken ook waar we verbinding kunnen zoeken met andere partners binnen de Leefstijlvinder over waardevolle toepassing van het model.”
Hans de Jong, Leisure Consultant Markteffect

Voor meer informatie over de mogelijkheden voor uw bedrijf kunt u contact opnemen met Hans de Jong.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Nederlanders minder vaak op pad, maar waarom?

Kinderen gezond laten eten uitdaging voor veel ouders

Markteffect Leisure Fieldtrip

Bezoekers sportkantine zijn klaar met alleen maar snoep en snacks

<p>Hans <span>de Jong</span></p>

Hans de Jong

Client Consultant