Nederland kent in basis vier leefstijlen met ieder hun eigen manier van in het leven staan, namelijk creatief, harmonieus, controlerend en veilig. Om erachter te komen tot welke leefstijl iemand behoort, is er een BSR vragenlijst module ontwikkeld. Op basis hiervan kunnen consumenten worden ingedeeld in verschillende leefstijlen.
Markteffect voert op het gebied van vakantie en vrije tijd veel onderzoek uit. De ontwikkelde BSR vragenlijst en het segmentatiemodel wat daarbij hoort, is een waardevolle toevoeging die extra diepgang geeft aan de analyses en adviezen van veel onderzoekstrajecten.
“Afgelopen maand heeft er een introductie overleg plaatsgevonden over deze Leefstijlvinder en op dit moment worden er enkele cases uitgewerkt waarin we binnen de analysefase een extra verrijking toevoegen door dit model te gebruiken. Het is heel interessant om te bekijken hoe dit model kan bijdragen aan meer diepgang in rapportages en de juiste advisering richting opdrachtgevers. De afgelopen periode is de leisure markt weer open gegaan en dat merken we in het aantal aanvragen en opdrachten. We gaan dit model toepassen in trajecten voor o.a. Chassé Theater, Dolfinarium en Vacansoleil. We geloven in kennisdeling met de markt en kijken ook waar we verbinding kunnen zoeken met andere partners binnen de Leefstijlvinder over waardevolle toepassing van het model.”
Hans de Jong, Leisure Consultant Markteffect
Voor meer informatie over de mogelijkheden voor uw bedrijf kunt u contact opnemen met Hans de Jong.
Naar het overzicht