Rabobank, DLL en Markteffect ondertekenen samenwerking met Partnerfonds Brainport Eindhoven

Eindhoven, 22 september 2022. Financieel dienstverleners Rabobank en DLL en marktonderzoekbureau Markteffect zijn vanaf vandaag, 22 september, officieel sponsor van het Brainport Partnerfonds. Met dit partnership gaan zij verder dan een financiële impuls; de partners dragen actief bij aan het bewustzijn bij bedrijven om zich medeverantwoordelijk te voelen voor maatschappelijke regionale vraagstukken als geldzorgen, armoede, taalachterstanden en ongezonde leefstijl, zowel op de werkvloer áls in de samenleving.

Citaat van Carlo van Kemenade, CEO DLL, "DLL is al enkele tientallen jaren actief betrokken bij de samenwerking in de regio om maatschappelijke regionale vraagstukken op te pakken en sociale innovatie vorm te geven. Onze deelname aan het Partnerfonds Brainport Eindhoven is dan ook een logische volgende stap om dit samen met de andere partners zowel op de werkvloer als in de samenleving verder uit te werken en uit te dragen.”

"Markteffect is van mening dat niet alleen de grote bedrijven hun verantwoordelijkheid voor de maatschappij moeten nemen, ook wij als MKB kunnen en horen iets terug te geven aan de regio. Zeker in het huidige klimaat met de stijgende energiekosten en de huidige inflatie willen we met onze deelname aan het Partnerfonds Brainport Eindhoven onze verantwoordelijkheid nemen. We willen er zijn voor de mensen die het nodig hebben.”

Citaat van Hesam Fahimi, Oprichter Markteffect

Werkgevers hebben een belangrijke rol in het vroeg signaleren van geldzorgen van medewerkers 

Een van de interventieprogramma’s van het Partnerfonds is ‘Geldzorgen in Brainport’ dat samen met Stichting Impact040 wordt uitgevoerd. Hierbij zijn zowel Rabobank als DLL vanaf de start intensief bij betrokken. 1 op de 10 medewerkers in deze regio ervaart maandelijks geldzorgen. Zij ervaren vaker een verlaagde productiviteit, stress, irritaties en minder focus tijdens het werk. Bij de deelnemende bedrijven aan de ‘Geldzorgen in Brainport’ pilot wordt het bespreekbaar maken van geldzorgen meegenomen in de personeelscyclus en leidinggevenden getraind in het signaleren en adviseren van medewerkers met geldzorgen.

Met behulp van deze nieuwe partners gaat het Partnerfonds Brainport Eindhoven het komende jaar extra inzetten op het uitrollen van het ‘Geldzorgen in Brainport’ programma naar zoveel mogelijk bedrijven in Brainport.

“Als coöperatieve Rabobank zijn we sterk maatschappelijk geëngageerd en deelname aan het Partnerfonds Brainport Eindhoven past hier uitstekend bij. Wij kijken er naar uit om samen met de andere partners bij te dragen aan een meer inclusieve en zelfredzame samenleving.”

Rabobank Marc Cootjans, Directeur coöperatieve Rabobank

Over Partnerfonds Brainport Eindhoven

Publieke en private kracht bundelen in een sociaal ecosysteem
Het Brainport Partnerfonds werd in de zomer van 2020 opgericht door de hoofdsponsors van PSV (Philips, ASML, Jumbo Supermarkten, VDL Groep en High Tech Campus Eindhoven) vanuit de gedachte dat iedereen in de regio moet kunnen meeprofiteren van het succes van Brainport. Hiervoor is het, naast het succesvolle innovatie ecosysteem, heel hard nodig om samen te bouwen aan een sociaal Brainport. Steeds meer bedrijven, óók buiten het PSV partnership, scharen zich achter het doel om sociale inclusie in deze regio te bevorderen. Samen streven zij er naar dat inwoners zich onderdeel voelen van de samenleving, hun stad, wijk of buurt en eenieder de kans krijgt mee te doen. “Het Partnerfonds is geen gewoon goede doelenfonds”, benadrukt voorzitter Staf Depla en oud-wethouder van Eindhoven. “Het verschil met die fondsen is dat we niet geld beschikbaar stellen, maar zelf programma’s bedenken en bedrijven, kennisinstellingen en maatschappelijke organisaties betrekken bij de oplossing. Voor ons gaat het om regionale verbinding.”

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Eerste editie van het Markteffect Padeltoernooi

Markteffect onderzoek 100 meest invloedrijke merken Nederland

Demian van Gils - ‘Het mooiste zijn de vele kleine overwinningen'