Irriteer jij je weleens aan het gedrag van je partner in de badkamer? Dan ben je niet de enige! Saniweb heeft in samenwerking met Markteffect onderzoek gedaan naar de badkamerirritaties van de Nederlanders. Hiervoor werden ruim 1.500 respondenten ondervraagd.
Een vieze wasbak is irritant. Een verstopt doucheputje kan ook nog eens voor nog irritantere problemen zorgen. Gelukkig is dit zo verholpen met een paar simpele tips:
Een beslagen spiegel is heel irritant, vooral als je haast hebt na het douchen. Dé oplossing hiervoor is een spiegel met verwarming. Het verwarmingsmatje achter de spiegel verwarmt de spiegel waardoor je geen last meer hebt van condens.
Sta je net lekker te douchen, wordt het water opeens koud! Super vervelend. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zoals een kapotte CV ketel of een douchekraan zonder thermostaat. Het laatste geval is eenvoudig te verhelpen: schaf een douchethermostaatkraan aan! De thermostaat zorgt ervoor dat je altijd geniet van een constante watertemperatuur, ook als iemand elders in huis warm water tapt.
Verder komt naar voren uit het onderzoek dat vrouwen standaard langer in de badkamer zijn dan mannen. Ook zingen vrouwen (23%) vaker onder de douche dan mannen (16%). Geven vrouwen soms een heel optreden tijdens een douchesessie? En wist je dat zingen onder de douche gezond is? Het is goed voor je humeur en het verlaagt de stress.
Ook is uit het onderzoek naar voren gekomen dat de meeste mensen minimaal zeven keer per week douchen. Toch vindt een deel het ook niet nodig om dagelijks onder de douche te stappen. 29% gaat twee tot drie keer per week. Ruim één op de drie staat meer dan tien minuten onder de douche. De groep snelle douchers, die er minder dan vijf minuten onder staan, zijn vaker mannen (21%) dan vrouwen (15%). Opvallend is dat jongeren het langst onder de douche staan.
Door de stijgende prijzen van gas en energie gaan steeds meer Nederlanders bewust om met de douche. Wil jij ook duurzaam onder de douche en hierbij flink besparen op de gas- en energierekening? Onthoud dan deze tips!
Het onderzoek is door Markteffect uitgevoerd onder ruim 1.500 Nederlanders van 18 jaar en ouder. De data is verzameld op basis van online veldwerk in opdracht van Saniweb.
Dit artikel werd op 5 oktober 2022 geplaats op de website van Saniweb.
Naar het overzichtWilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.
Terug naar het overzicht