Belangrijke strategische leisure onderzoek verlengingen

Voor de leisure onderzoekstak van Markteffect was 2022 een heel prettig jaar. Het uitdagende omzettarget die begin van het jaar als doel was gesteld, werd in Q4 behaald en dat kan alleen door het vertrouwen van bestaande en nieuwe opdrachtgevers. Dank daarvoor!

In december sloten we het succesvolle jaar af met een aantal belangrijke strategische verlengingen:

  • Strategische NPS onderzoekssamenwerking met Wereldhave. In deze samenwerking doen we meerdere metingen op jaarbasis in België en Nederland onder primaire en secundaire bezoekers van winkelcentra;
  • Strategische publieksevaluatie samenwerking met Brabant C. Deze samenwerking loopt al jaren en richt zich enerzijds op het evalueren van KPI doelstellingen van Brabant C als organisatie en anderzijds op de publieksevaluatie van evenementen die worden ondersteund door Brabant C. Voor 2023 staat al een mooi lijstje aan nieuwe evenementen op de agenda waarin zowel offline als online publieksdata wordt opgehaald en resultaten worden gerapporteerd in overzichtelijke factsheets;
  • Verlenging van de binnenstadmonitor voor Eindhoven365. Onder deze monitor vallen maandelijkse offline enquêteringen van bezoekers van de binnenstad in Eindhoven. Ook zal dit jaar worden gekeken hoe deze data kan worden geïntegreerd met andere databronnen, bijvoorbeeld bezoekersstromen;
  • Eindhoven Airport, continu bezoekersonderzoek + dashboardontwikkeling. Een samenwerking die inmiddels alweer jaren loopt waarbij een bezoekersonderzoek op locatie uitgebreid wordt met een rapportagemodule in PowerBI;
  • Verlenging PowerBI dashboard preHistorisch Dorp. Hiermee brengen we continu de bezoekerstevredenheidsonderzoek in kaart via een PowerBI dashboard.

Ook voor dit jaar staan er weer een aantal projecten op het programma met een herhalend karakter en dat is prettig voor de continuïteit voor zowel opdrachtgevers als onze leisure onderzoekstak.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!

Eerste resultaten onderzoek toekomst Groene Wellen bekend

Klanttevredenheid meten in het leisure domein

Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie

<p>Hans <span>de Jong</span></p>

Hans de Jong

Client Consultant