Jurgen Surstedt van Interpolis is "De Beste Brabantse Marketeer"

Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.

In totaal zijn 81 marketeers voorgedragen en 21 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, de drie winnaars gekozen. De jury is onder de indruk van de kwaliteit van de finalisten.
 

Over Jurgen Surstedt, winnaar van de overall categorie zegt het jury-rapport: “Jurgen spreekt over marketing vanuit zijn hart en dat komt heel stevig binnen. Een man met veel ervaring, die ambitie aan visie koppelt, in staat is de organisatie in beweging te brengen en ook de directie kan bereiken en bewegen. In Jurgen tref je een zeer hoogstaande mix van cijfers en creativiteit, van denken en doen. Inzake de inrichting van de marketingorganisatie als de uitbouw van de strategie is er een duidelijke impact van Jurgen. De campagne “Mis Niks” is daar een uitstekend voorbeeld van. Indrukwekkend!”

Ook over Lisan Voets, winnaar van de categorie Aanstormend Talent is de jury vol lof: “Lisan is een gedreven winnaar en brengt veel nieuws bij Beter Bed. Ze is niet op haar mondje gevallen. Ze is een actie- en promotiemarketeer die heilig gelooft in meten = weten en ontwikkelde daar met BI en collega’s van controlling ook een model voor. Ze neemt verantwoordelijkheid voor resultaten zonder de brandingpropositie 'Beter slapen is beter leven' te vergeten.”

Tot slot motiveert de jury de keuze voor Jeroen de Punder, winnaar van de categorie Maatschappelijke Impact: “Jeroen is iemand die vanuit de persoonlijke leefwereld (zijn dochter) impact wil maken. Praat, denkt en handelt aan een ongelooflijke snelheid. Heeft een sterke visie, verbindt heel goed partijen, maakt slimme stappen, bouwt partnerships op en is een inspiratie voor anderen. Groei is een constante bij social enterprise NLvoorelkaar, maar niet groei omwille van de groei, maar groei die een steeds grotere impact heeft op de samenleving, en nu zelfs over de landsgrenzen heen...”

Waarom deze verkiezing?

Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda, zegt hierover: "Met deze verkiezing willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet voor het Brabantse bedrijf waar ze voor werken en die een bijdrage leveren aan het marketingvak in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.”

Professor Rudy Moenaert, voorzitter van de vakjury, zegt hierover: “Het is belangrijk dat marketingtalent en prestaties gezien en erkend worden. Marketeers die in dit opzicht aantoonbaar het verschil maken verdienen een podium, een plek in de spotlights."

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Copywriting? Dat kan toch iedereen?

Twee collega’s in de race voor dé vakprijs van 2024

De maatschappelijke magie zit 'm in kleine dingen

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant