Markteffect wordt onderdeel van The Relevance Group!
Graag willen we iedereen door middel van dit officiële bericht op de hoogte stellen van mooi en groot nieuws rondom Markteffect: Per 1 januari 2024 worden wij namelijk onderdeel van The Relevance Group. In dit bericht vindt u een uitgebreide toelichting van dit nieuws.
Dit nieuws in het kort:
Per 1 januari 2024 zijn we een internationale samenwerking aangegaan;
Dit houdt in dat we op de achtegrond meer mogelijkheden hebben op gebied van data science, marketing technology en AI;
Markteffect wordt onderdeel van The Relevance Group!
The Relevance Group is een internationale groep met daarin vijf bedrijven, die gespecialiseerd zijn in market research, data science, marketing technology en artificial intelligence (AI). Deze bedrijven opereren allemaal gewoon vanuit hun eigen merknaam en zijn gevestigd in Duitsland, Zwitserland en nu ook Nederland.
Markteffect, en onze Amsterdamse zusteronderneming DirectResearch (samen de Markteffect Research Group), zijn dus vanaf nu ook onderdeel van The Relevance Group. Beide bureaus blijven ook gewoon onder hun eigen merknaam opereren.
Als onderzoeksbureau kijken wij continu om ons heen om te zien en te begrijpen waar de markt heengaat en hoe ook wij toekomstbestendig kunnen blijven. Zelf hebben we in 2022 en 2023 een groot aantal experts uit de markt gesproken. Overal hoor en voelt men: dít is waar het onderzoeksvak de komende jaren heengaat. Hoe belangrijk traditioneel marktonderzoek – zoals wij dat nu uitvoeren – ook zal blijven, wij denken dat er meer nodig zal zijn om voorop te kunnen blijven lopen.
We krijgen met deze samenwerking nu veel meer mogelijkheden op het gebied van data science, marketing technology en AI; als daar behoefte aan is. Het was voor onszelf onmogelijk geweest om deze kennis zelf zo goed en zo snel op te bouwen op de manier zoals we nu met deze samenwerking kunnen. Voor ons is dit dus een hele grote en mooie kans, die precies op het juiste moment kwam.
Combinatie van actieve en passieve data
Data is overal. Denk bijvoorbeeld aan klantdata, salesdata, online data, marketingdata en externe databronnen. De kunst is om al deze data op de juiste manier aan elkaar te knopen en op basis daarvan het gedrag van de consument nóg beter te kunnen begrijpen – of zelfs te voorspellen. Daarnaast helpt dit bijvoorbeeld bij het ontdekken van nieuwe (markt)kansen en het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen.
Door deze passieve data te combineren met onze marktonderzoeken (actieve data) en daar de nieuwste technologieën op los te laten, kunnen wij onze opdrachtgevers nog veel meer bieden dan wij nu doen. En dat is wat The Relevance Group te bieden heeft.
Wat verandert er voor u
In feite verandert er niks. De huidige dienstverlening met onze marktonderzoeken blijft namelijk gewoon zoals deze is. Dus als jij niet wilt dat er iets verandert, verandert er niks. Dezelfde mensen, dezelfde passie, dezelfde onderzoeken en dezelfde kwaliteit die u altijd van ons hebt mogen verwachten. Onder de motorkap gaan we heel nauw samenwerken met de andere bureaus binnen The Relevance Group, maar in essentie blijft Markteffect gewoon Markteffect.
Mocht u echter benieuwd en nieuwsgierig zijn naar de mogelijkheden die The Relevance Group eventueel voor u te bieden heeft in de toekomst, dan denken we daar natuurlijk graag over mee. Maar weet dus dat er aan de huidige onderzoeken niks zal veranderen.