Twee collega’s in de race voor dé vakprijs van 2024

Niet één, maar twee van onze collega’s zitten ieder in hun eigen categorie bij de beste drie Data & Insights Professionals van 2024. De Data & Insights Awards worden uitgereikt door de marktonderzoek branchevereniging: het Data & Insights Network.

De Data & Insights Awards 2024 zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende Data & Insights Professionals die het verschil maken in het vakgebied. De afgelopen maanden konden professionals en bureaus aangedragen worden om kans te maken op deze prijzen. Vandaag is bekend geworden dat van onze collega’s zowel Buck Verschueren als Demian van Gils bij de laatste drie genomineerden zitten, ieder in hun eigen categorie.

Buck Verschueren is genomineerd in de categorie ‘Data Professional van het jaar 2024’. In zijn functie als Data- & Power BI Specialist is hij dag in, dag uit bezig met het vertalen van onderzoeksdata naar een begrijpbaar dashboard voor opdrachtgevers van zowel Markteffect als DirectResearch. Naast dat hij dus technisch erg sterk is, maken zijn communicatieve vaardigheden hem juist de expert die hij is. “Goed communiceren is de key. Aan het begin van het project is het belangrijk om feeling te krijgen met de opdrachtgever: welke resultaten zijn het belangrijkst en op welke manier wordt het dashboard gebruikt? Ik kan een technisch geavanceerd dashboard bouwen, maar het gebruiksgemak van de klant en het overzichtelijk terug kunnen vinden van de resultaten, is nog veel belangrijker.”

Demian van Gils is genomineerd in de categorie ‘Young Talent van het jaar 2024’. Demian is Data Specialist en is verantwoordelijk voor de complexere databewerkingen en -analyses binnen Markteffect en DirectResearch, ontwikkelt onze eigen onderzoekssoftware en slaat de brug tussen IT en DT. “Het liefst zit ik de hele dag met mijn neus in de Python-code, werkend aan de oplossing voor een ingewikkelde datapuzzel. Hiermee help ik onze organisatie innoveren op het gebied van inhoud en efficiëntie, waardoor we de kwaliteit die we onze opdrachtgevers dagelijks bieden ook kunnen blijven optimaliseren.”

Komende tijd worden Buck en Demian getoetst door een speciaal geselecteerde jury, waarna op 27 juni de winnaars bekend worden gemaakt tijdens een feestelijke uitreiking. We blijven nog even in spanning, maar zijn nu al trots op onze collega’s!

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Voetbalfans hebben het vaakst positieve associaties bij Sparta Rotterdam

Onderzoeksbureaus Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

Mieke van Bergen, nieuw bestuurslid SMART

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant