Inzicht in de diverse segmenten van studiekiezers

Het studiekeuzeproces is de laatste jaren flink veranderd. Waar studenten voorheen vooral naar open dagen gingen en brochures lazen om hun keuze te maken, zien we nu dat ze op heel andere manieren tot hun beslissing komen. Studiekiezers maken steeds meer gebruik van digitale middelen en hebben een overvloed aan informatie om hun studie te kiezen.

Door deze veranderingen is er behoefte aan nieuwe benaderingen om studiekiezers effectief te bereiken. Markteffect en Organisatie Groep Zuid (OGZ) werken al jaren samen op het vlak van onderwijs en studiekeuze en hebben samen een diepgaand onderzoek uitgevoerd.

Dit onderzoek geeft inzicht in de verschillende typen studiekiezers en hun behoeften. De resultaten uit het onderzoek geven waardevolle inzichten in de verschillende profielen van studiekiezers. Door deze inzichten kunnen onderwijsinstellingen hun communicatie (nog beter) afstemmen op de specifieke behoeften van potentiële studenten.

Bovendien kunnen de resultaten uit het onderzoek worden toegepast op de touchpoints van onderwijsinstellingen, om te identificeren welk type studiekiezers op welke momenten wordt bereikt. Hierdoor worden de studiekiezers beter begrepen en ondersteund met de juiste informatie, precies op het moment dat ze het nodig hebben.

Benieuwd naar de vier persona’s en hoe je hen gericht van de gewenste informatie kan voorzien? Download de whitepaper via de button hieronder.

 Bekijk de whitepaper

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Meer Nederlands in het hoger onderwijs: een nieuwe koers

Leven Lang Ontwikkelen Congres op 17 juni 2025

Markteffect biedt dit schooljaar opnieuw inzicht in een nieuwe lichting studiekiezers

Leon <span>Geboers</span>

Leon Geboers

Client Consultant