De Nationale Voice Monitor 2025

Hoe tevreden is de Nederlandse consument over het contact met organisaties? De Nationale Voice Monitor is een onderzoek naar de ervaringen van consumenten in contact met organisaties en de integratie van AI binnen klantcontactcenters. Het rapport biedt waardevolle inzichten, waaronder de 10 gouden regels voor succesvolle AI-gestuurde klantinteractie, opgesteld op basis van alle input van de respondenten van het onderzoek. Deze richtlijnen zijn bedoeld om organisaties te helpen om klantervaringen te verbeteren bij de inzet van AI-assistenten.

De Nationale Voice Monitor is gebaseerd op een representatief kwantitatief onderzoek onder Nederlandse consumenten. Het rapport belicht zowel de ervaringen van consumenten met digitale assistenten als de manier waarop organisaties generatieve AI inzetten binnen hun klantcontactstrategieën.

De inzichten zijn relevant voor iedereen die geïnteresseerd is in digitale transformatie en innovatie binnen klantcontact – met name voor managers en professionals werkzaam in e-commerce, klantenservice, conversational AI en andere aanverwante domeinen.

De Nationale Voice Monitor is een initiatief van Y.digital en Markteffect, in samenwerking met Custom Connect, Klantenservice Federatie, Vodafone Business, Speakup en Customer Contact Company.

Benieuwd naar alle inzichten? Download hier de Nationale Voice Monitor 2025.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Markteffect in de race voor data-award

Markteffect wederom opgenomen in Emerce100

SMART blikt terug op MIE’25

Sponsorverwachtingen 2025 onderzocht voor SponsorReport 

Jeannetta <span>Berghahn</span>

Jeannetta Berghahn

Client Director