Recap Webwinkel Vakdagen (WWV)

Deze week stond de Jaarbeurs Utrecht weer in het teken van e-commerce tijdens de Webwinkel Vakdagen 2025. Het grootste digital commerce event van Nederland bracht duizenden professionals samen om de laatste trends, tools en technieken te ontdekken. Van slimme marketing automation tot AI-gedreven klantinteractie – alles draaide om het nóg slimmer inzetten van digital commerce.

Nieuwe inzichten en praktische tips 

Namens Markteffect waren Yannick (Event & CRM-specialist) en Joost (Stagiair Marketing) aanwezig om inspiratie op te doen. De dag startte met een lezing van Daylee over haar klant Nubbik. Hierin liet ze zien hoe Nubbik de klantbeleving optimaliseert door slim gebruik te maken van data en personalisatie via de tools van Spotler. 

Vervolgens bezochten Yannick en Joost de sessie van New York Pizza, waarin werd uitgelegd hoe zij AI inzetten om de klantervaring te verbeteren. Aan de hand van vier concrete voorbeelden werd duidelijk hoe technologie écht het verschil kan maken. 

Na een heerlijke lunch stond de lezing van N.E.C. en GX op het programma. Robin Faber, Commercieel Manager van N.E.C., vertelde over de ambities van de club: het versterken van de band met supporters, de lokale gemeenschap én de zakelijke markt. Alles met het oog op verdere groei van de club, waarin commercie een sleutelrol speelt. 

Wat viel op? 

Steeds meer bedrijven zetten in op datagedreven strategieën. Ook het gebruik van AI krijgt een steeds prominentere plek binnen marketing. Een ding is zeker: er staan nog veel mooie en relevante ontwikkelingen op de planning!

"Het was een inspirerende dag, waarin vooral duidelijk werd dat hyperpersonalisatie een steeds belangrijker onderdeel wordt van de marketingstrategie." - Yannick Verhoeven, Event & CRM-specialist

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Markteffect wederom opgenomen in Emerce100

SMART blikt terug op MIE’25

Sponsorverwachtingen 2025 onderzocht voor SponsorReport 

Markteffect bij beste drie Data & Insights Bureaus van Nederland

<p>Yannick <span>Verhoeven</span></p>

Yannick Verhoeven

Event & CRM-specialist