Markteffect bij beste drie Data & Insights Bureaus van Nederland

Markteffect is genomineerd voor de titel Data & Insights Bureau van het jaar, een jaarlijkse erkenning vanuit het Data & Insights Network. Daarmee behoort het bureau officieel tot de drie beste Data & Insights Bureaus van Nederland. Op 26 juni wordt de winnaar bekendgemaakt.

Managing Director Boj Nefkens ziet deze bijzondere nominatie als een bevestiging van de strategische koerswijziging die Markteffect sinds 2020 inzet: “Toen realiseerden we ons dat de wereld fundamenteel aan het veranderen was: data werd steeds toegankelijker en technologische ontwikkelingen volgden elkaar in rap tempo op. Dat bracht ons ertoe om samen met onze medewerkers en klanten na te denken over een cruciale vraag: Hoe ziet het onderzoeksbureau van de toekomst eruit? En wie willen wij als Markteffect zijn in 2025?”

De kracht van human-in-de-loop

De onderzoekswereld zit in een transformatie: van meningen verzamelen naar een dynamische wereld waarin data, insights en technologie samenkomen. De sleutel tot echt inzichten bieden, ligt in het koppelen van actieve data (bewuste input van mensen) en passieve data (gedragsdata). Nefkens gaat verder: “We hebben bewust geïnvesteerd in de toekomst. Een belangrijke stap daarin was de oprichting van ons eigen Team Tech, een gespecialiseerd team dat zich richt op het strategisch inzetten van technologische innovaties en AI. Niet als doel op zich, maar als middel om onze dienstverlening en onze collega’s te versterken. Wij geloven in de kracht van samenwerking tussen mens en machine, oftewel het 'human-in-the-loop'-principe. Waar AI ons helpt om processen slimmer en efficiënter in te richten, blijft menselijke expertise onmisbaar voor duiding, context en strategische besluitvorming.”

De inzet op deze technologische ontwikkelingen van Markteffect blijft niet ongezien. Data Specialist Demian van Gils is namelijk ook genomineerd voor de individuele erkenning voor Data Professional van het jaar vanuit dezelfde branchevereniging. “Demian is een van de drijvende krachten achter alles wat we met technologie en AI hebben gedaan en zullen gaan doen. We zijn erg trots op hem hoe hij dit met zijn ondernemerschap oppakt. Het is mooi om te zien dat ook dat erkend wordt”, vertelt Nefkens.

Het bureau van de toekomst

Sinds 2024 is Markteffect onderdeel van The Relevance Group, een Europese groep die zich met haar partners richt op de eindeloze mogelijkheden van data, waarbij complexiteit omgezet wordt in duidelijke, toepasbare strategieën. Nefkens legt uit: “Als marktonderzoeksbureau zijn we een belangrijke schakel in dit geheel, maar deze samenwerking biedt ons ook grote kansen om onze kennis te vergroten en om opdrachtgevers nog meer én diepgaandere inzichten te geven als ze daarnaar op zoek zijn.”

Markteffect is en blijft een strategisch marktonderzoeksbureau dat als one-stop-shop dient voor haar opdrachtgevers. De Research Experts en -Consultants van Markteffect zijn dagelijks bezig met het achterhalen van de meest relevante data en inzichten om hiermee opdrachtgevers op strategisch gebied te kunnen ondersteunen. De ontwikkelingen richting het bureau van de toekomst dragen bij aan onze core business en de veranderende behoefte vanuit data gedreven strategievorming.

De uitreiking

Deze nominatie en plek in de top drie is al een prestatie op zichzelf. “Natuurlijk zou het fantastisch zijn als we winnen, maar bij de beste drie bureaus van Nederland horen is al een enorme erkenning voor het harde werken van onze teams”, vertelt Nefkens trots.

Op 26 juni 2025 zal tijdens een feestelijke uitreiking bekend gemaakt worden welk onderzoeksbureau zich hét beste bureau van Nederland mag noemen.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Beautiful Lives versterkt The Relevance Group

Bijna de helft van de Nederlanders kan minder sparen dan een half jaar geleden

Markteffect is onderdeel van The Relevance Group – wat betekent dat voor jou? 

Markteffect in de race voor data-award

<p>Boj <span>Nefkens</span></p>

Boj Nefkens

Managing Director