Kun je een korte uitleg geven van jullie kernactiviteiten?
‘Bij The Relevance Group helpen we merken om slimmer, effectiever en relevanter te worden door data centraal te stellen in hun marketingaanpak. We bouwen krachtige datastrategieën die zorgen voor diepgaand klantinzicht en vertalen dit naar concrete verbeteringen in marketing, sales en klantloyaliteit. Onze kracht zit in de verbinding tussen data, strategie en technologie waardoor organisaties betere keuzes kunnen maken én sneller resultaat zien.’
Wat houdt jullie op dit moment bezig, wat heeft de focus?
‘We richten ons nu op het versterken van onze groep door de integratie van nieuwe bureaus, zoals Technomoy, TDA Group en recent Beautiful Lives. En, belangrijker nog, we zoeken actief naar de synergie tussen onze bedrijven om nog meer waarde te creëren voor onze klanten. Denk aan het combineren van marktonderzoek, customer insights en marketing technology binnen één aanpak. Een mooi voorbeeld hiervan is de samenwerking tussen Markteffect en Datalogue in de Swiss Sense-case, die Markteffect tijdens Nima Marketing Day uitlicht.’
Met wat voor vragen komen opdrachtgevers bij The Relevance Group?
‘Opdrachtgevers die al werken met een datagedreven marketing- en salesstrategie én organisaties die hierin hun eerste stappen willen zetten, kloppen bij ons aan, omdat ze voelen dat er méér uit hun data te halen valt. Wij gaan dan aan de slag om vanuit de verschillende datapunten - potentiële - klantprofielen te bouwen die we gebruiken om bijvoorbeeld campagnes te verbeteren. Vanuit die resultaten blijven we de campagnes aanscherpen en proberen we onder meer de Return on Advertisement Spends (ROAS) te verhogen. Daarnaast kloppen opdrachtgevers aan om de Customer Lifetime Value (CLV) verder te verhogen, door bijvoorbeeld sterke loyaliteitsprogramma’s.’
Kun je een tip van de sluier lichten over jullie aanwezigheid op Nima Marketing Day?
'We nemen je mee in hoe je de brug slaat van Data & Insights naar échte marketingimpact. Markteffect presenteert samen met Swiss Sense een klantcase die laat zien hoe onderzoeksdata en customer insights elkaar versterken. En er zijn meerdere bedrijven uit onze groep aanwezig, dus volop kans om te ontdekken hoe wij organisaties helpen om structureel relevant te zijn voor hun klanten.’
Wat is in jouw team belangrijker: gut feeling of data?
‘Data, altijd. Intuïtie is waardevol, maar zonder data bouw je marketingstrategieën op aannames en die zijn zelden zo scherp als de werkelijkheid. Wij geloven dat écht relevante marketing begint met feiten, cijfers en inzichten en dat je op basis daarvan durft te experimenteren én optimaliseren.’
Waar zie je The Relevance Group over vijf jaar?
‘Dan zijn we Europese marktleider op het snijvlak van data, insights en marketingtechnologie. De plek waar merken naartoe komen voor alles, van analytics tot automation en alles daartussenin. Een onestop-shop voor marketeers die hun impact willen maximaliseren.’
Naar het overzicht