Welkom Jasper Jacobs: onze nieuwe Client Consultant Sport & Partnerships

We zijn trots om Jasper Jacobs te verwelkomen als onze nieuwe Client Consultant Sport & Partnerships. Met jarenlange ervaring, onder andere bij BetCity, FC Utrecht en PSV, weet hij als geen ander hoe je sponsoring inzet als gamechanger.

Kun je iets meer vertellen over jezelf en je ervaring in de sportbranche?

Mijn naam is Jasper, ik woon samen met mijn vrouw in Geleen en ben trotse vader van twee kinderen. Na mijn studie (SPECO) ben ik met veel enthousiasme actief gebleven in de sportwereld met dienstverbanden op de sponsorafdelingen van PSV en FC Utrecht. In mijn tijd als Coördinator B2B Marketing bij FC Utrecht zijn we ons steeds meer gaan focussen op de wensen en behoeften van partners en prospects: wat zijn hun doelstellingen en wie willen ze bereiken? Door hier de juiste sponsorassets aan te koppelen kwamen we tot samenwerkingen die waardevol waren voor beide partijen en stapten we steeds meer af van verkoop van ‘platte exposure’ alleen.

Vervolgens ben ik bij BetCity terechtgekomen. Als nieuw merk in een concurrerende markt was sportsponsoring essentieel om onze naams- en merkbekendheid te vergroten. We hadden onder andere grote partnerships met BVO’s in de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie en met wielerformatie Visma | Lease a Bike. Daarnaast waren we betrokken bij zowel nationale als internationale sportevenementen, zoals het WK Hockey en het WK Veldrijden. Ons doel? Voet aan de grond krijgen in een markt die gedomineerd werd door gerenommeerde nationale en internationale spelers. Door ons als toegankelijk Nederlands merk te profileren is ons dat zeker gelukt!

Waarom heb je gekozen voor Markteffect?

Wat mij aanspreekt, is de diversiteit aan opdrachtgevers bij Markteffect. Van sportclubs, sportbonden en festivals tot musea en grote merken. Je helpt hen niet alleen te begrijpen wat hun brand partnerships opleveren, maar ondersteunt ook bij het maken van doordachte, strategische keuzes om het maximale uit die samenwerkingen te halen.

Daarnaast is Markteffect de afgelopen jaren flink gegroeid en spreken de mogelijkheden van The Relevance Group mij ook erg aan. Zo liggen er met partners als Techonomy en Beautiful Lives volop kansen voor slimme kruisbestuivingen.

Daarnaast ben ik al goed bekend met Markteffect! Na mijn studie heb ik er een jaar als Veldwerkmanager gewerkt en in mijn tijd bij FC Utrecht werkte ik samen met Markteffect om onderzoek te doen voor Official Partners van de club. De groei en professionalisering die het bedrijf de afgelopen jaren heeft doorgemaakt is enorm. Ik kijk er naar uit om hier een verdere bijdrage aan te leveren!

Wat hoop je toe te voegen of te bereiken bij Markteffect?

Ik breng mijn expertise in sportmarketing en het netwerk dat ik in de afgelopen jaren heb opgebouwd mee naar Markteffect. Doordat ik zelf zowel als rechtenhouder en als sponsor aan tafel heb gezeten, weet ik wat nodig is om merken en organisaties écht te verbinden. Het inzichtelijk maken van de ROI, gezamenlijk KPI’s behalen en het zorgen voor een optimale fit dus partijen zijn facetten die partnerships nóg succesvoller kunnen maken.

Ik kijk ernaar uit om samen met het team bestaande producten verder door te ontwikkelen. Binnen Markteffect voel ik een sterke drive om door te groeien en nieuwe stappen te zetten – en dat sluit perfect aan bij mijn eigen ambitie. Ik heb er zin in!

‘Bij Markteffect geloven we in de kracht van branchekennis gecombineerd met de juiste mensen. Jasper brengt beide. Met zijn ervaring en sterk netwerk, past hij perfect bij onze ambitie om dé Data & Insights-partner te worden binnen de sport. Daarnaast zien we allebei mooie kansen in de cultuur- en eventsector, omdat we hier al meerdere partnerships hebben mogen begeleiden en veel nieuwe initiatieven voorbij zien komen. Zijn energie, commerciële drive en gevoel voor het speelveld maken hem een waardevolle aanwinst – voor onze opdrachtgevers én ons team.’ – Thomas Huigen, Commercieel Directeur

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Waarom kiezen consumenten écht voor jouw product? De kracht van een conjoint analyse

Michael Petit: Waarom zichtbaarheid (helaas) belangrijker is dan kwaliteit

Online communities brengen de praktijk naar je merkstrategie

Aantal podcastluisteraars blijft stijgen

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercial Director