Boj Nefkens, Managing Director van Markteffect: “Ik ben enorm trots op de ontwikkeling die we de afgelopen jaren hebben gemaakt waarbij we onze visie op technologie en menselijke kracht bij elkaar hebben gebracht, zonder daarbij onze kernwaarden te verliezen. Dat de vakjury ons nu uitroept tot beste Data & Insights Bureau van Nederland is een geweldige erkenning voor alle collega’s die elke dag vol energie en passie werken om onze klanten de beste en meest relevante inzichten te geven. In het bijzonder zijn we ook ontzettend trots op Demian, die is uitgeroepen tot Data Professional van het jaar.”
Hét bureau van de toekomst
De onderzoekswereld is volop in beweging. Data is overal, technologie ontwikkelt zich razendsnel en opdrachtgevers verwachten meer dan alleen cijfers. Daarom zet Markteffect in op het toepassen van slimme technologieën, maar altijd in combinatie met menselijke expertise, ofwel het human-in-the-loop-principe. Met de oprichting van Team Tech en gerichte investeringen in AI en data-integratie is er een sterke focus op innovatie en verdere groei richting de toekomst. Nefkens ligt toe: “De veranderende onderzoekswereld dwong ons om kritisch te kijken naar onze rol in het speelveld. We vroegen onszelf af wie willen we zijn in 2025 én in 2030? Om te worden wie we wilden zijn, hebben we geïnvesteerd in de transitie van marktonderzoek naar het zijn van een Data & Insights partner. Niet alleen om mee te bewegen met de trends, maar juist om richting te kunnen geven aan de toekomst van ons vak.”
Als onderdeel van deze visie is Markteffect in januari 2024 aangesloten bij The Relevance Group. The Relevance Group bestaat uit meerdere internationale bureaus met elk eigen specialisaties op het gebied van marktonderzoek, data science, marketing technology en AI. Dankzij deze samenwerking kan Markteffect opdrachtgevers nog beter ondersteunen door traditionele onderzoeksdata te combineren met geavanceerde technologieën.
Demian van Gils bekroond tot Data Professional van het jaar
Naast de bureauprijs werd ook Data Specialist Demian van Gils uitgeroepen tot Data Professional van het jaar. Van Gils reageert: “Ik houd mij voornamelijk bezig met het ontwikkelen van onze eigen onderzoekstools en kijk daarvoor continu naar kansen op het gebied van data science en AI voor onze dienstverlening en interne processen. Dat ik volgens de vakjury de beste Data Professional van Nederland ben, vind ik een enorme eer. Het geeft me nog meer energie om samen met mijn collega’s te blijven bouwen aan slimme, impactvolle datatoepassingen.”
Een prijs voor het hele team
De titel ‘Data & Insights Bureau van het jaar’ is een echte teamprestatie, het resultaat van de toewijding en energie van alle ruim 120 Markteffect collega’s. Nefkens vult aan: “Van Research Experts en Data Specialisten tot Client Consultants en Marketeers, iedereen levert dagelijks een waardevolle bijdrage aan onze missie om complexe vragen om te zetten in heldere inzichten. We zijn enorm trots op het team. Ondanks alle technologische ontwikkelingen, zijn zij degenen die het verschil maken.”
Over de prijzen
De award ‘Data & Insights Bureau van het jaar’ is dé vakprijs binnen de Research & Analytics branche. De winnaar is een organisatie die zich het afgelopen jaar op opvallende en positieve wijze heeft weten te onderscheiden. Deze award erkent bureaus die uitblinken in onderzoekskwaliteit, innovatie en klantgerichtheid en daarmee aantoonbaar bijdragen aan de groei en ontwikkeling van het vakgebied.
De award ‘Data Professional van het jaar’ is dé vakprijs voor de professional die lef toont, anderen weet te inspireren, ‘out of the box’ denkt en een vernieuwende visie heeft op het gebruik van data. Daarnaast staat deze persoon bekend om creatieve oplossingen die écht bijdragen aan de ontwikkeling en vernieuwing van data analytics en/of data science in de praktijk.
Naar het overzicht