APG winnaar € 5.000,- Research Budget!

15 april 2019

Op 6 en 7 februari jl. stond Markteffect met zowel een bar als een stand op het Marketing Insights Event (MIE) in de Jaarbeurs. Vlak naast de centrale Markteffect Bar stond een grote kubus, met daarin honderden wit-groene Markteffect balletjes. De opdracht was even simpel als moeilijk: raad het aantal balletjes en win € 5.000,- aan Research Budget.

In totaal hebben 212 bezoekers de voorspelling over het aantal balletjes in de box ingevuld. Om precies te zijn, bevatte deze box 648 grote en kleine balletjes. En van alle 212 deelnemers was er één deelnemer die exact het juiste aantal had geraden. Dit was Iris Knobbe, (Sr. Advisor Marketing & Communication) van APG, de uitvoeringsorganisatie van diverse pensioenfondsen en gevestigd in Heerlen.

Afgelopen week hebben wij Iris blij gemaakt met de beloofde € 5.000,- aan Research Budget en uiteraard was zij ontzettend blij met deze prijs! Wij feliciteren Iris van harte en zijn benieuwd waar wij haar mee mogen helpen!

De wet van de grote massa

Tot slot nog een leuk feitje over de wijsheid van de grote massa. In de statistiek is het zo dat het gemiddelde van alle schattingen (vrijwel) identiek is aan het daadwerkelijke aantal. Ook hier is dat het geval: het gemiddelde van alle voorspellingen lag op 641, waardoor de voorspelling slechts 1,1% afweek van het werkelijke aantal. Ook hier blijkt de statistiek (waar wij als onderzoekers natuurlijk dol op zijn) weer te kloppen.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Voetbalfans hebben het vaakst positieve associaties bij Sparta Rotterdam

Onderzoeksbureaus Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

Mieke van Bergen, nieuw bestuurslid SMART