Onderzoeksbureau DirectResearch

Het Amsterdamse marktonderzoeksbureau DirectResearch is per 1 januari 2025 samengegaan met zusterondernemingen Markteffect, onder de naam Markteffect. Sinds 2019 was er tussen beide bedrijven sprake van een steeds intensievere samenwerking. Om zo relevant mogelijk voor onze opdrachtgevers te zijn en blijven, is ervoor gekozen om als één merk de toekomst tegemoet te zien. Zo combineren we het beste van beide werelden en blijven we de betrouwbare partner in marktonderzoek. Lees er hier alles over.

Over DirectResearch

DirectResearch was een full-service onderzoeksbureau aan de Herengracht in Amsterdam. Het bureau stond bekend om zijn klantgerichte en deskundige aanpak. Met meer dan 50 jaar ervaring bood DirectResearch een breed scala aan diensten aan, waaronder branding onderzoek, communicatieonderzoek, productontwikkeling, tevredenheidsonderzoek en agile marktonderzoek.

DirectResearch stond in de markt als ervaringsdeskundige in diverse sectoren, zoals FMCG, retail, zorg, energie, IT en finance, en werkte nauw samen met mooie opdrachtgevers om waardevolle inzichten te leveren.

Samen sterker onder één merk

Met de fusie per 1 januari 2025 ontstond er een krachtig merk met vestigingen in zowel Amsterdam als Eindhoven. Hoewel de naam DirectResearch verdween, blijven de kernwaarden – klantgerichtheid, deskundigheid en flexibiliteit – centraal staan binnen Markteffect.

Opdrachtgevers kunnen nog steeds rekenen op hoogwaardig onderzoek en dezelfde vertrouwde gezichten. De collega’s van DirectResearch blijven betrokken en zijn bereikbaar via het merk Markteffect, met dezelfde toewijding en expertise als altijd. Graag in contact komen met één van de medewerkers? Bekijk het hele team hier.

 

Jeannetta <span>Berghahn</span>

Jeannetta Berghahn

Client Director