Enquêtes inzetten voor onderzoek

Enquêtes zijn de meest gebruikte methode voor kwantitatief onderzoek. Of je nu de naamsbekendheid, klanttevredenheid of gedragsvoorkeuren wilt meten: met enquêtes verzamel je betrouwbaar, snel en efficiënt harde data bij een representatieve doelgroep. Dit maakt het mogelijk om statistisch onderbouwde en betrouwbare conclusies te trekken die echt iets zeggen over jouw doelgroep.

Het inzetten van enquêtes is een veelvoorkomende methode binnen kwantitatief onderzoek. Zowel digitaal als fysiek kunnen de vragenlijsten uitgezet worden. Zo bereik je in korte tijd een grote en relevante groep respondenten. Dit maakt het mogelijk om statistisch onderbouwde en betrouwbare conclusies te trekken die echt iets zeggen over jouw doelgroep.

rapportage-2

Feitelijke onderbouwing van de resultaten

laptop-analytics-1

Gemakkelijke monitoring van ontwikkelingen

representatief

Representatieve uitspraken voor de gehele populatie

Waarom enquêtes inzetten voor onderzoek bij Markteffect?

Wij beschikken over toegang tot een omvangrijk consumenten- en B2B-panel, waarmee snel en gericht onderzoek kan worden uitgevoerd. Wanneer gewenst kunnen ook eigen klanten- of ledenbestanden worden ingezet. Dit biedt maximale flexibiliteit en relevantie in het onderzoek.

Wij denken graag mee over de juiste onderzoeksopzet, met als doel relevante inzichten op te leveren die direct toepasbaar zijn in uw organisatie. Onderzoek op basis van enquêtes worden in de basis in 3 stappen uitgevoerd. Zo wordt allereerst in samenspraak met jou de vragenlijst opgesteld. Dit is de input voor de enquête, waarbij onze onderzoekers vervolgens aan de slag gaan om antwoorden op te ophalen. Vervolgens worden alle antwoorden geanalyseerd en wordt het in middels een rapportage aan je aangeboden.

Sander <span>Bosman</span>

Sander Bosman

Client Consultant