Kwalitatief panel onderzoek

Bij kwalitatief panelonderzoek werken we met zorgvuldig geselecteerde panelleden die deelnemen aan diepgaande onderzoeksessies. Dit type onderzoek richt zich op het verkrijgen van diepgaande inzichten in meningen, motivaties en ervaringen van respondenten.

Door onze ervaring en expertise in het onderzoekslandschap weten wij wat er speelt in de markt. Dit zorgt ervoor dat wij een passend advies kunnen uitbrengen met een relevant onderzoek als resultaat. We onderhouden een goede relatie met onze opdrachtgevers, zo kunnen we je écht helpen.

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

doelgroep-online

Representatieve uitspraken voor de gehele populatie

group-3

Beschikking over verschillende eigen panels

Waarom kwalitatief panel onderzoek bij Markteffect?

We hebben toegang tot een netwerk van kwalitatieve onderzoekspanels.
Deze panelleden hebben aangegeven deel te willen nemen aan kwalitatieve onderzoeken. Niet iedereen kan deelnemen aan een kwalitatief onderzoek, de panelleden worden hiervoor zorgvuldig geselecteerd. Met alle leden in dit panel is zowel telefonisch contact als e-mailcontact geweest om de kwaliteit te controleren en waarborgen.

Voor een kwalitatief onderzoek worden panelleden uitgenodigd met een screeningsvragenlijst, waarin wordt gecheckt of zij voldoen aan de gestelde criteria voor het onderzoek. Als zij de screeningsvragenlijst afgerond hebben, wordt telefonisch contact opgenomen met de respondent om een afspraak in te plannen. Ter bevestiging sturen wij altijd direct een e-mail en een dag voor het onderzoek een sms.

Privacy van onze panelleden

Alle panelleden waar we mee werken, worden volledig anoniem benaderd. Contactgegevens zullen nooit worden doorgespeeld aan derden zonder expliciete toestemming van het panellid. Onderzoeksresultaten worden niet gekoppeld aan de contactgegevens van de respondent. Er zal dan ook altijd gehandeld worden met inachtneming van de AVG-wetgeving. Bovendien zijn de panels die door Markteffect worden ingeschakeld ISO gecertificeerd, een belangrijk kwaliteitskeurmerk.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek is de juiste onderzoeksmethode wanneer je inzicht wenst in achterliggende argumenten en gedachtegangen van een bepaalde doelgroep. De uitkomst van k…

Meer info

Behoefteonderzoek

Is er interesse in jouw (nieuwe) product of dienst? Behoefteonderzoek is waardevol voor het toetsen van een nieuw product of een nieuwe dienst die je in de markt wi…

Meer info

Diepte interviews

Diepte interviews zijn een vorm van kwalitatief interviews. Voor het blootleggen van diepgaande motieven van klanten, medewerkers of consumenten leent kwalitatief onderzo…

Meer info

Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een online community haal je concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespeciali…

Meer info

Klantarena onderzoek

Wil je ontdekken wat jouw klanten écht denken? Of kwalitatieve inzichten verkrijgen over je campagne, format of product? De klantarena is een effectieve en interac…

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe een panel onderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Deskresearch, Kwalitatief- & Kwantitatief onderzoek voor
Van Hall Larenstein

Kwalitatieve inzichten voor de instroom van studenten voor Curio

Concepttest voor Haribo F!ZZ

Inzicht in de doelgroep via het Online Community Onderzoek voor RAAK Gazeuse

Stefan <span>Klomp</span>

Stefan Klomp

Client Consultant