Hoe werkt een WhatsApp onderzoek?
Wij werven en leggen via WhatsApp (namens u) contact met een aantal leden van uw doelgroep. Het werven van deelnemers kan via uw eigen klantenbestand, uit ons consumentenpanel, of uit ons businesspanel. Aan de hand van enkele topics appen we gedurende enkele dagen met deze deelnemers over een aantal specifieke onderwerpen. Samen met jou stellen we de doelstellingen en een topiclist vast. De topiclist is leidend voor de onderwerpen en de indeling van de contactmomenten. De contactmomenten zijn afhankelijk van het doel van het onderzoek en worden afgestemd met de opdrachtgever.
Wanneer zet je een WhatsApp onderzoek in?
WhatsApp onderzoek is ideaal voor situaties waarin je snel en effectief kwalitatieve inzichten wilt verkrijgen. Het kan bijvoorbeeld worden ingezet bij producttesten, klantbeleving, ideeëngeneratie, het in kaart brengen van de customer journey, of het testen van campagnes.
Daarnaast is het perfect voor productoptimalisatie en het testen van klanttevredenheid, zowel in- als out-of-home. Het onderzoek is geschikt voor zowel bestaande klanten als potentiële klanten, en kan op diverse momenten in de klantreis worden ingezet om specifieke inzichten te verkrijgen.
Met WhatsApp onderzoek kun je snel inspelen op actuele thema's en real-time data verzamelen, wat het uitermate geschikt maakt voor dynamische en continu veranderende markten.
Wat levert een WhatsApp onderzoek op?
WhatsApp onderzoek kan voor allerlei kwalitatieve vraagstukken worden ingezet, met als doel om meer inzicht te krijgen in de belevingswereld van uw doelgroep. Denk aan ideeëngeneratie, customer journey, product optimalisatie, in- en out of home testing en meer.
Met een WhatsApp onderzoek heb je snel rijke, kwalitatieve inzichten. De flexibele insteek van deze onderzoeksmethode bied je namelijk de mogelijkheid om tijdens het onderzoek (wanneer nodig) bij te sturen.
Verder kunnen deelnemers gedurende de dag foto’s of printsceens maken en uploaden. Tot slot kan je een eigen WhatsApp samenstellen, waarin je regelmatig vragen over een bepaald onderwerp kan voorleggen.