DirectResearch & Markteffect bundelen krachten: één sterk merk vanaf 2025

Per 1 januari 2025 zijn zusterondernemingen Markteffect (Eindhoven) en DirectResearch (Amsterdam) samen verder gegaan onder de naam Markteffect. Door onze jarenlange samenwerking zijn we klaar om als één sterk merk de toekomst tegemoet te gaan. Zo combineren we het beste van beide werelden en blijven we jouw betrouwbare partner in marktonderzoek.

Waar ben je naar op zoek?

Alles wat je eerder vond op DirectResearch.nl, staat nu op onze website. Gebruik de zoekbalk hieronder om snel bij het onderwerp te komen dat je nodig hebt. Kom je er niet uit? Geen zorgen! Onze collega’s uit Amsterdam en Eindhoven staan voor je klaar via e-mail of de chatfunctie rechtsonder. We helpen je graag verder!

Vind hier wat je zoekt:

Wie is Markteffect?

Antwoord krijgen op vragen waarvan je wellicht niet wist dat je ze had. Dat is werken met Markteffect. Wij doen namelijk niet aan ‘u vraagt, wij draaien’, maar we willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat.

Wij zien het onderzoeksrapport niet als het einde, maar juist als een mogelijk nieuw begin. De data uit ons onderzoek helpt je namelijk bij het maken van strategische beslissingen. Met meer dan 100 medewerkers en 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dat helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt en van ons verlangt. En dat zit ‘m niet alleen in een goed onderzoeksrapport, maar ook in een hele fijne samenwerking.

En omdat wij geloven in de kracht van data, zijn wij onderdeel van The Relevance Group. Wij zijn daarom nu al druk bezig met wat er in de toekomst komen gaat. Want vroeg of laat kom ook jij op het punt dat je verschillende soorten data(stromen) met elkaar wilt gaan combineren, bijvoorbeeld om jouw marketingcampagnes te verbeteren. En ook dan denken we graag met je mee.

Strategisch marktonderzoek, de basis voor succes

Aan de slag op basis van data en feiten in plaats van onderbuikgevoel? Dit is waar goed marktonderzoek om de hoek komt kijken. Of je nu je naamsbekendheid wilt vergroten, je doelgroep beter wilt begrijpen, of je merkprestaties nauwkeuriger wilt meten. Marktonderzoek is een goed vertrekpunt. Het biedt je niet alleen de inzichten die je nodig hebt om voorop te blijven lopen in de markt, maar stelt je ook in staat om je strategieën proactief te sturen en je concurrenten een stap voor te blijven. Zorg ervoor dat je niet reageert op veranderingen, maar deze juist voor bent met een solide marketingplan dat is gebaseerd op diepgaand marktonderzoek.

Met meer dan 30 jaar ervaring zijn wij gespecialiseerd in het uitvoeren van marktonderzoek in alle vormen en maten. Bekijk hier onze typen onderzoeken.

+48

Net promoter score

100+

Research Experts

Jeannetta <span>Berghahn</span>

Jeannetta Berghahn

Client Director