Hoe maakt Markteffect een doelgroeponderzoek uniek?
Onze onderzoeksspecialisten denken graag mee over wat elke doelgroep het meest interessant vindt, hoe ze het beste te bereiken zijn en welke mogelijke communicatie strategieën per doelgroep relevant kunnen zijn. We denken daarom aan de voorkant kritisch mee, zodat we enerzijds in jouw primaire informatiebehoefte kunnen voorzien. We kijken daarbij altijd naar de lessen die we hebben geleerd uit vergelijkbare doelgroeponderzoeken.
Bovendien kunnen we je helpen met de interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten, door middel van de Markteffect Next Step Session. Dit is een strategische en interactieve workshop waarin we samen kijken naar de manier waarop dit onderzoek actionable kan maken. De ervaring leert dat deze sessies, die georganiseerd worden met ons interne projectteam, zorgen voor veel nieuwe ideeën en inspiratie.
Wat levert een doelgroeponderzoek op?
Bij Markteffect leveren we geen rapport dat enkel uit harde cijfers bestaat, we zorgen ervoor dat het rapport een handleiding is om jouw organisatie naar het volgende niveau te helpen. Je ontvangt heldere adviezen en aanbevelingen en zo weet je precies waar je verbeterpunten liggen. Wij vinden het namelijk belangrijk om er voor te zorgen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
Natuurlijk kunnen wij voor jou ook een continue meting uitvoeren, zodat je precies kunt achterhalen of jouw inspanningen effect hebben. En wanneer je later terugkijkt naar de resultaten, is het prettig om op één visual de belangrijkste resultaten in te kunnen zien. Daarom hebben we een eigen infographic ontwikkeld, die op basis van jouw onderzoek kan worden ingevuld.
Onderstaand is een voorbeeld van een dergelijke infographic afgebeeld:
Afbeelding 1. Voorbeeld infographic doelgroep persona's. Bekijk hier de infographic online.