Hoe maakt Markteffect een filiaal onderzoek uniek?
Het onderzoeksteam, bestaande uit ruim 75 specialisten, is gespecialiseerd in onderzoeken in de retailbranche. Markteffect heeft inmiddels al diverse filiaal onderzoeken uitgevoerd, voor onder andere PLUS Supermarkt, Boni en Nettorama.
Markteffect kan u niet alleen helpen met het uitvoeren van onderzoek, maar ook met de interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten. Dit gebeurt via de Markteffect Next Step Session, waarbij de resultaten samen met u worden geanalyseerd en vertaald naar concrete plannen voor integratie in uw huidige strategieën. De ervaring leert dat deze sessies, die georganiseerd worden met het interne projectteam, zorgen voor veel nieuwe ideeën en inspiratie.
Wat levert een filiaal onderzoek op?
Het voornaamste doel van een filiaal onderzoek is om te achterhalen wat de beweegredenen zijn van zowel klanten als niet-klanten in relatie tot uw filiaal. Daarnaast geeft dit onderzoek inzicht in de brand funnel van de lokale vestigingen. Bij een filiaal onderzoek wordt er gekeken naar de mate van bekendheid, het imago, en de overweging en voorkeurspositie van uw filiaal in vergelijking met concurrerende formules.
Bij Markteffect ontvangt u geen rapport dat enkel uit harde cijfers bestaat. De onderzoeksspecialisten zorgen ervoor dat het rapport een handleiding is om uw organisatie naar het volgende niveau te helpen. U ontvangt heldere adviezen en aanbevelingen en weet zo precies waar uw verbeterpunten zullen liggen. Zo zorgt Markteffect ervoor dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
Het voordeel van een filiaal onderzoek is dat u op lokale schaal zeer concrete inzichten ophaalt. Hierdoor kunt u precies aanstippen hoe de winkel er door de ogen van de doelgroep voorstaat.
Wanneer u ervoor kiest om op regelmatige basis uw filialen te analyseren t.o.v. concurrerende formules, biedt Markteffect de mogelijkheid om de rapportage in een gebruiksvriendelijk online dashboard weer te geven. Hiermee kunt u zelf, waar u ook bent, snel en eenvoudig de resultaten inzien en ontwikkelingen volgen.
De voordelen van het online dashboard:
- Altijd en overal toegang tot recente onderzoeksresultaten;
- In één oogopslag scores en ontwikkelingen inzien;
- U kunt zelf eenvoudig selecties maken voor specifieke inzichten, bijvoorbeeld op basis van geslacht of leeftijd;
- Eenvoudig exporteren van onderzoeksresultaten naar Excel of PowerPoint;
- Meerdere licenties per organisatie, die kunnen worden aangepast op basis van functie. Zo kunnen MT-leden bijvoorbeeld het hele dashboard zien, maar kunnen bepaalde gegevens voor collega's worden afgeschermd.