Markteffect Koopkracht Monitor 1e editie

49% van de Nederlanders heeft het bestedingspatroon aangepast.
Dat blijkt uit de Markteffect Koopkracht Monitor, waarbij Marktonderzoeksbureau Markteffect onderzoek heeft gedaan naar de gelduitgaven van de gemiddelde Nederlander en de invloed van de verminderde koopkracht hierop. Zo blijkt dat 49% van de Nederlanders boven de 18 jaar in de afgelopen 6 maanden beter is gaan letten op de uitgaven en het bestedingspatroon heeft aangepast. Daarbij geeft 21% aan dat de inflatie (zeer) grote invloed heeft gehad op het dagelijkse leven.

Welke branches hebben de grootste verandering gezien?

We zien in de resultaten terug dat uitgaven rondom boodschappen de grootste klap hebben gehad of de grootste aanpassingen hebben gezien in de afgelopen periode. Benieuwd naar veranderingen in uw branche of rondom uw product of dienst? Download gratis en vrijblijvend de Markteffect Koopkracht Monitor.

Naar het overzicht
Vraag hier de whitepaper aan