Expert in marktonderzoek voor mobiliteit

Gedrag van mensen veranderen, dat gaat niet zomaar. Het is niet eenvoudig om mensen te bewegen een andere keus te maken. Zeker niet als het gaat om de beslissing voor het gebruik van een vervoersmiddel. Bij het maken van zo’n beslissing spelen op onder andere reisgemak, kosten en duurzaamheid een rol. De vraag is alleen: hoe bewust maken mensen deze afweging? Welke argumenten zijn in welke situatie doorslaggevend? En hoe kunnen overheden en organisaties in de mobiliteitsmarkt de keus beïnvloeden? Marktonderzoek geeft je inzicht.

Voor organisaties in de mobiliteitssector is het cruciaal om inzicht te hebben in de behoeften en ervaringen van hun gebruikers en stakeholders. Begrip van klanttevredenheid, gebruikspatronen en toekomstig draagvlak is essentieel voor het ontwikkelen van effectief beleid en het aanbieden van relevante diensten. Marktonderzoek biedt waardevolle inzichten door het gedrag, de voorkeuren en de motivaties van de doelgroep te analyseren. Dit stelt organisaties in staat niet alleen te begrijpen welke factoren van invloed zijn op de keuzes van gebruikers, maar ook om hun aanbod beter af te stemmen op deze behoeften.

Wij werken met

Marktonderzoek voor mobiliteit

Wij helpen organisaties in de mobiliteitssector met gedegen marktonderzoek naar de wensen, meningen en verwachtingen van reizigers en gebruikers. Dit kan onder andere door middel van draagvlakpeilingen over nieuwe mobiliteitsoplossingen, of belevingsonderzoeken in specifieke gebieden. Soms vindt dit onderzoek online plaats via ons consumentenpanel; andere keren door middel van straatinterviews of op specifieke locaties zoals stations en haltes. Onze experts verwerken de belangrijkste bevindingen en geven strategisch advies, zodat de verzamelde inzichten kunnen worden vertaald naar concrete actiepunten voor een toekomstbestendig mobiliteitsbeleid.

Wij ondersteunen je in elke fase van het onderzoek, van het opstellen van een gerichte vragenlijst tot het analyseren en toepassen van de resultaten. Door scherp en kritisch mee te denken, zorgen we ervoor dat we een rapport leveren met waardevolle inzichten. Onze teams zijn intrinsiek gemotiveerd om opdrachtgevers verder te helpen, wat alleen mogelijk is als iedereen begrijpt wat de data ons vertelt. Het resultaat van marktonderzoek moet immers het startpunt zijn voor verandering. Dit kan alleen als we de beschikbare data omzetten in concrete inzichten en deze toepasbaar maken. Zo brengen we Relevantie, Relatie en Resultaat samen in wie we zijn!

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

doelgroep-1

We beschikken over eigen B2B- en B2C-panels

Een aantal van onze mobiliteitsonderzoeken

Naamsbekendheid- & imago-onderzoeken:

Om inzicht te krijgen in de bekendheid van jouw merk of product, en de manier waarop de doelgroep naar je product kijkt, voeren we voor diverse aanbieders in deze markt naamsbekendheids- en imago-onderzoeken uit. Door deze onderzoeken kom je erachter hoe je presteert ten opzichte van je concurrenten. Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek?

NaamsbekendheidonderzoekImago-onderzoek

Campagne effectmeting

Om inzicht te krijgen in de effecten van een (above the line) marketing campagne, kun je een campagne effectmeting uit laten voeren. Met behulp van onze meetmethodieken maken wij het bereik en de effectiviteit van je campagne inzichtelijk. Een mooie tv- of radiospot is natuurlijk leuk, maar niet als deze niet op de juiste manier uitgeserveerd wordt en niet de juiste doelgroepen bereikt. Meer informatie over campagne effectmetingen?

Campagne effectmeting

PR-onderzoek

Heb je de ambitie om het nieuws te halen of om content te creëren om je positie als thougt leader te versterken? Dan is het prettig als je artikelen en content kunt ontwikkelen op basis van feiten. Feiten die rechtstreeks van je doelgroep of van ‘de Nederlander’ afkomen, maar wel gebaseerd zijn op representativiteit en betrouwbaarheid. Meer informatie over het PR-onderzoek?

Doelgroeponderzoek

Wil je weten wie je doelgroep precies is en wat hen motiveert? Met een doelgroeponderzoek krijg je inzicht in de kenmerken, voorkeuren en gedragingen van de mensen die je wilt bereiken. Dit onderzoek helpt je niet alleen te begrijpen wie je klanten zijn, maar ook hoe je hen het beste kunt aanspreken en bedienen. Het biedt waardevolle informatie voor het afstemmen van je marketing- en communicatie-inspanningen, en helpt je om de juiste producten of diensten aan te bieden. Meer weten over doelgroeponderzoek?

Doelgroeponderzoek


Positioneringsonderzoek

Hoe positioneer jij je product of merk in de markt? En hoe ervaren je doelgroep en concurrenten deze positie? Met positioneringsonderzoek krijg je inzicht in hoe jouw merk zich verhoudt tot de concurrentie en waar je kansen liggen om je te onderscheiden. Dit onderzoek helpt je niet alleen om je merk duidelijker te positioneren, maar ook om een sterkere band met je doelgroep te creëren. Meer weten over positioneringsonderzoek?

Positioneringsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Hoe tevreden zijn jouw klanten over je product of de samenwerking met jouw organisatie? Zouden zij jouw product of dienst aanbevelen aan anderen, en waarom juist wel of niet? Klanttevredenheidsonderzoek biedt waardevolle inzichten in de sterke en zwakke punten van je dienstverlening en helpt je om verbeteringen door te voeren. Het resultaat is niet alleen tevreden klanten, maar ook een verhoogde loyaliteit en klantbehoud. Meer weten over het tevredenheidsonderzoek?

Klanttevredenheidsonderzoek

NPS onderzoek

Hoe loyaal zijn jouw klanten? Met een NPS-onderzoek (Net Promoter Score) meet je in hoeverre klanten bereid zijn om jouw product of dienst aan anderen aan te bevelen. Dit onderzoek biedt niet alleen inzicht in klanttevredenheid, maar ook in de mate van loyaliteit en het potentieel voor klantbehoud. Door deze inzichten kun je gerichte acties ondernemen om de klantbeleving te verbeteren en je klantenbasis te versterken. Meer weten over NPS-onderzoek?

Usage & attitude onderzoek

Wil je meer inzicht krijgen in het gebruik en de houding van jouw doelgroep ten opzichte van jouw product of dienst? Met een usage & attitude onderzoek brengen we zowel het gebruikspatroon als de perceptie van jouw merk in kaart. Dit onderzoek biedt waardevolle inzichten in hoe klanten jouw product ervaren, welke factoren hun keuzes beïnvloeden en welke verbeterpunten er zijn om de klanttevredenheid te verhogen. Meer weten over een usage & attitude onderzoek?

Usage & attitude onderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Klanttevredenheidsonderzoek voor PostNL

Positioneringsonderzoek voor Oil & Vinegar

Inzicht in de marketingpersona’s via een Online Community Campus Fryslân

Inzicht in wensen en behoeften door middel van een concept- en behoefteonderzoek voor een uniek Bossche Bol-concept

<p>Tim <span>Knaapen</span></p>

Tim Knaapen

Client Consultant

Mobiliteit: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.