Met de campagne #dekoplopers gaat zwemmer Maarten van der Weijden (en in de vorige reeks tophockeyer Robert van der Horst) in een reeks video’s het gesprek aan met ‘de koplopers’ van het Nederlandse bedrijfsleven. Deze persoonlijke en inspirerende video’s hadden als doel een grotere naamsbekendheid te creëren voor Holla Advocaten en het advocatenkantoor als een opvallende speler in de markt zetten.
Voor het ontwikkelen van het meerjarig strategisch marketingplan en het monitoren van de doelstellingen van de campagne #dekoplopers is Holla Advocaten op zoek naar inzichten in haar naamsbekendheid en merkkracht in de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch, onder inkopers en/of verantwoordelijken voor juridische adviesdiensten.
Doel
Het meten van de merkkracht en naamsbekendheid van Holla Advocaten
|
Methoden
Online vragenlijst onder inkopers en/of verantwoordelijken voor juridische adviesdiensten in de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch
|
Effect
Gerichte acties ondernemen op basis van verschillende marketingdoelstellingen en campagnedoelstellingen
|
Online vragenlijst
In 2016 heeft Markteffect voor Holla Advocaten een 0-meting uitgevoerd van het merkkracht- en naamsbekendheidonderzoek. Deze meting is in 2017 (1-meting) en 2018 (2-meting)herhaald om effecten van de campagne inzichtelijk te maken. Door middel van een online vragenlijst onder de doelgroep wordt inzicht gegeven in de ontwikkelingen van de naamsbekendheid en het imago van Holla Advocaten. Daarnaast wordt de positie van Holla Advocaten ten opzichte van haar belangrijkste concurrenten in kaart gebracht.
Campagne-effect
Door middel van een evaluatie van de verschillende campagne-onderdelen wordt inzichtelijk wat het effect is van de campagne op de verschillende KPI’s die worden gemeten in de vragenlijst.
“Het merkkrachtonderzoek is het beginpunt geweest van onze succesvolle campagne #dekoplopers. Op basis van de resultaten uit het onderzoek hebben wij deze campagne bedacht. De vervolgmetingen laten zien dat de naamsbekendheid van Holla Advocaten sterk is verbeterd en we ons als een opvallende speler in de markt hebben gezet. Als kers op de taart is onze campagne #dekoplopers in maart 2018 bekroond met de B2B Marketing Award!“
Liesbeth van Zeeland, Marketing & Communicatie Manager Holla Advocaten
4 miljoen
relevante vertoningen in de zakelijke markt
|
93.000
video's 100% bekeken
|
10.000
Kliks naar de website
|
Inzichten merkkracht en naamsbekendheid
Dit onderzoek geeft Holla Advocaten inzicht in de ontwikkelingen (door de jaren heen) van haar merkkracht en naamsbekendheid ten opzichte van haar belangrijkste concurrenten en het effect van de campagne hierop. Op basis van deze resultaten kan Holla Advocaten haar inspanningen bijsturen om de marketingdoelstellingen te behalen.